دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا به صرافی کریپتو کراکن دستور داده است که اطلاعات حساب و تراکنش را به سرویس درآمد داخلی (IRS) تحویل دهد. این آژانس گفت که به این اطلاعات نیاز دارد تا مشخص کند آیا هر یک از کاربران صرافی مالیات خود را کمتر گزارش کرده اند یا خیر.

طبق سفارش صادر شده در روز جمعه، 30 ژوئن، کراکن موظف است جزئیات کاربرانی را که در یک سال تقویمی بیش از 20000 دلار تراکنش انجام داده اند، از جمله نام (اسم واقعی یا مستعار)، تاریخ تولد، شماره شناسایی مالیات دهندگان، آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و اسناد مختلف دیگر ارائه کند. .

در فوریه، IRS یک دادخواست دادگاهی در ناحیه شمالی کالیفرنیا ارسال کرد، اندکی پس از اینکه کراکن با کمیسیون تبادل امنیت ایالات متحده (SEC) در مورد ادعاهای نقض قوانین اوراق بهادار مربوط به خدمات سهامداری خود به توافق رسید. IRS ادعا کرد که در سال 2021 احضاری برای Kraken صادر کرده است که صرافی از آن پیروی نکرده است و اکنون به دنبال بررسی تعهدات مالیاتی کاربرانی است که بین سال‌های 2016 تا 2020 تراکنش‌های ارزهای دیجیتال انجام داده‌اند.

تصویری از حکم دادگاه که به داده‌های کاربر نیاز دارد. منبع: CourtListener

علاوه بر این، کراکن ملزم به انتشار آدرس‌های بلاک چین و هش تراکنش‌ها است که قبلاً در داده‌های تراکنش موجود برای اشتراک‌گذاری گنجانده شده‌اند. همچنین ممکن است از صرافی خواسته شود که داده های خام را به IRS ارائه دهد.

به نظر می رسد قاضی جوزف اسپرو، که ریاست این پرونده را بر عهده داشت، تلاش IRS را رد کرده است به دست آوردن اطلاعات استخدام و منبع ثروت از Kraken. قاضی به طور کامل چندین درخواست IRS را رد کرد.

در ارزیابی قاضی از برخی درخواست‌های سازمان امور مالیاتی، وی اظهار داشت که دادگاه باید بررسی کند که آیا احضار دولت به درستی متمرکز است یا خیر، به این معنی که نباید فراتر از آن چیزی باشد که برای تحقق هدف مورد نظر لازم است.

مربوط: Nifty News: Kraken NFT از نسخه بتا خارج می شود، Coinbase ‘Stand with Crypto’ پشتیبانی می کند و موارد دیگر

با توجه به یافته های دادگاه، اطلاعات جستجو شده در سه درخواست اول، که هدف آن شناسایی دارندگان حساب Kraken هستند که در تعریف “Doe” قرار دارند، بسیار گسترده است و بیشتر از آن چیزی است که اکثر کاربران برای تعیین هویت خود نیاز دارند.

حمایت حکومت جمعه از سوی دولت در بحبوحه سرکوب عمیق ایالات متحده علیه ارزهای دیجیتال صورت می گیرد. در ماه ژوئن، SEC شکایت‌های جداگانه‌ای را مطرح کرد که Coinbase را به اجرای یک صرافی غیرقانونی متهم کرد و ادعا کرد که Binance. ایالات متحده با وجوه مشتریان بد مدیریت کرده، سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها را گمراه کرده و قوانین اوراق بهادار را زیر پا گذاشته است.

مجله: بهترین و بدترین کشورها برای مالیات کریپتو – به علاوه نکات مالیاتی کریپتو