شرکت یوبی سافت Ubisoft تهیه کننده، ناشر و توزیع کننده سرگرمی ها و خدمات تعاملی نوین، با مجموعه گسترده ای از برندهای محبوب جهان است. تیم های یوبی سافت در سراسر شبکه جهانی استودیو و دفاتر تجاری آن متعهد به فراهم کردن تجربه های جذاب بازی در تمام سیستم عامل های محبوب، از قبیل کنسول ها، تلفن های همراه، تبلت ها و رایانه های شخصی میباشند. اگر گیمر میباشید حتما این سایت محبوب را خواهید شناخت ولی اگر نمی شناسید، جهت آشنایی بیشتر با شرکت یوبی سافت Ubisoft طی این مطلب همراه با زرین اکسچنج همراه باشید.
شرکت یوبی سافت Ubisoft
کمپانی Ubisoft Entertainment یک تهیه دهنده و ناشر رایانه ای و بازی های ویدیویی میباشد که دفتر مرکزی آن در فرانسه قرار دارد. شرکت یوبی سافت در سال 1986 بوسیله پنج برادر تاسیس گردید، که ایو گیلموت به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت فعالیت می کند. این شرکت شامل 26 استودیو میباشد که در 18 کشور جهان واقع شده اند. از سال 2011، این سومین ناشر با ارزش بازی ویدئویی مستقل در جهان میباشد. البته از لحاظ تعداد کارکنان توسعه داخلی با بیشتر از 6900 پرسنل در سراسر جهان جایگاه دوم را در اختیار گرفته است.
سایت یوبی سافت علاوه بر این در لیست عظیم ترین شرکت های نرم افزاری جهان در جایگاه 26 ام واقع شده است. محبوب ترین بازی ها و فرانچایزهای آنها بدین گونه است: The Prince of Persia: The Sands of Time series, Rayman franchise, Assassin’s Creed franchise, Brothers in Arms و Tom Clancy franchise که شامل مجموعه های Rainbow Six ، Ghost Recon و Splinter Cell میباشد.
مأموریت Ubisoft فراهم کردن تجربه های به یاد ماندنی از بازی ها در کلیه سیستم عامل های مشهور میباشد.چ
تاریخچه شرکت یوبی سافت
طی سال 1984 پنج برادر گیلموت – ایو ، کریستین ، میشل ، کلود و جرارد – شرکت سفارش نامه پستی والدین خود را در فرانسه تحویل گرفته اند. آنها تنها در 20 سالگی آن را به Guillemot Informatique، تهیه کننده سخت افزار و لوازم جانبی رایانه تبدیل نمودند. با این وجود آنها خیلی زود فهمیدند که نرم افزار ها موقعیت های بیشتری جهت بازار دارند زیرا سیستم عامل ها به شکل سخت افزاری استاندارد میگردند.
در سال 1986، این برادران شرکت یوبی سافت را تأسیس نمودند که روی نرم افزار رایانه متمرکز بود. نرم افزارهای خارجی را وارد نموده و میان خرده فروشان فرانسوی پخش میکرد. تا سال 1988، این شرکت موفق شده بود تجارت توسعه دهندگان عمده از قبیل Electronic Arts ، Microprose ، Sierra و Novalogic را در اختیار خود بگیرد. فروشندگان به یوبی سافت مجوز پخش برای فرانسه و سپس جهت کشورهای دیگر را اعطا کردند.
در سال 1989 این شرکت نخستین شرکت تابعه خارجی خود را در انگلستان و کمی بعد واحدهایی در آلمان و ایالات متحده تاسیس نمود. در آن دوران معرفی کنسول های بازی نوین نظیر Nintendo و Sega آغاز به دامن زدن به بازار بازی های خانگی نمود. شرکت یوبی سافت با اضافه کردن سریع عناوین تازه به مجموعه خود نظیر “Street Racer” و “Star Wars” از این فرایند و حرکت استفاده مناسبی کرد.
در دهه 1990 شرکت آغاز به آماده سازی جهت ورود به فعالیت تولید نرم افزار نمود. نخستین قدم در سال 1993 بود که مجوزهایی را از سگا و سونی جهت توسعه نرم افزار برای سیستم عامل های بازی خود دریافت نمود. در سال 1994 ، خانه تولیدی خود را تاسیس نمود که متشکل از استودیوهای گوناگون متمرکز بر مناطق تخصصی بود. این موضوع به شرکت یوبی سافت این اجازه را می دهد تا پیشرفت های فنی را حفظ نماید.
در سال 1995 ، سایت یوبی سافت از نخستین بازی خود با عنوان “Rayman” رونمایی کرد که شامل یک قهرمان فاقد دست و پا بود و ماموریت آن نجات جهان بود. این عنوان یک موفقیت عظیم جهانی بود و طی چند سال آینده این شرکت چندین بازی نوین موفق را در گروه خانواده و کودکان عرضه نمود. تا سال 2001 ، Rayman و دنباله های آن، 6.5 میلیون نسخه در سراسر جهان بفروش رسیدند و این شخصیت پایه و اساس یک مجموعه تلویزیونی گشت.
شرکت Ubisoft دهه 2000 افزایش چشمگیری داشت. Ubisoft دفاتر تولید نوین خود را در استرالیا ، کانادا و چین افتتاح نمود. علاوه بر این توافق نامه های توزیع و صدور مجوزهای فراوانی را امضا کرد و برندهای پرقدرتی نظیر Blue Byte ، Red Storm و Sinister Games را در اختیار خود گرفت. این اضافات به تقویت نمونه کارهای آن کمک بزرگی داشت. در آن دوران ، Ubisoft جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین توسعه دهندگان بازی های ویدیویی در جهان حفظ نموده بود.
بیزینس مدل شرکت Ubisoft
مشتریان: سایت Ubisoft دارای یک مدل تجاری در بازار انبوه میباشد، و هیچ فرق قابل توجهی میان مشتریان ندارد. این شرکت نرم افزارهایی را جهت اشخاص در هر سنی و بستری تولید و توزیع خواهد کرد.
ارزش پیشنهادی: شرکت یوبی سافت سه ارزش اصلی را برای مشتریان خود فراهم میکند: دسترسی ، کم کردن هزینه و نام تجاری.این شرکت با فراهم کردن گزینه های بسیار گوناگونی امکان دسترسی را فراهم می کند. در دو دهه پیش استودیوهای بازی های ویدیویی فراوانی را به دست آورد و به آن امکان ساخت یک کتابخانه عظیم از عناوین پرقدرت و محبوب را داد.
کانال ها: کانال های بنیادی Ubisoft فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی و وب سایت های خرده فروشی آنلاین (فروشگاه های خود و توزیع کنندگان دیگر) میباشد. این شرکت پیشنهادات خود را از راه صفحات رسانه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و تلویزیونی و حضور در کنفرانس ها تبلیغ خواهد کرد.
ارتباط با مشتری: ارتباط مشتری با Ubisoft در اصل از نوع سلف سرویس میباشد. مشتریان در حالی که تعامل اندکی با کارمندان دارند از محصولات آن ها بهره میبرند. سایت یوبی سافت قسمتی با عنوان پرسش و پاسخ متداول را فراهم کرده است. همان گونه که گفته شد، یک قسمت کمک شخصی در قالب پشتیبانی مشتری جهت افرادی که حساب Uplay دارند و یک عنصر جامعه در قالب انجمن های همتا وجود خواهد داشت.
فعالیت های کلیدی مدل تجاری Ubisoft مستلزم طراحی، توسعه و توزیع عناوین نرم افزاری جهت مشتریان خود میباشد. علاوه بر این عناوین را بوسیله اشخاص ثالث توزیع می کند.
شرکای اصلی: شرکت یوبی سافت جهت ارائه فیزیکی و یا آنلاین عناوین خود به شرکت های زیر اعتماد کافی کرده است:
- Amazon
- Best Buy
- Direct2Drive
- Good Old Games
- Gamersgate
- Steam
- Gamestop
- Gametap
- GreenManGaming
- Gametreemac
- Macgamestore
- Nuuvem
- Ponto Frio
- Full Games
- Wal-Mart
- Busca
- DLGamer
- Gamebillet
- GameFan Shop
- Gamesrocket
- Costco
- Humble Bundle
- NewEgg
- JeuxVideo
- Gamesplanet
- Origin
- Playspot
- Saraiva
- Starmedia
منابع اصلی: منابع اصلی سایت Ubisoft کارکنان توسعه نرم افزار میباشند که عناوین آن را تولید مینماید. این شرکت ادعا دارد که دومین تعداد کارمند توسعه داخلی در جهان را در اختیار گرفته است. علاوه بر این جهت ارتقا و پشتیبانی به ترتیب به کارمندان فروش و خدمات مشتری متکی میباشد.
ساختار هزینه: شرکت یوبی سافت ساختاری بر پایه هزینه دارد و هدف آن کم کردن هزینه ها از راه اتوماسیون قابل توجه و ارزش های پیشنهادی ارزان قیمت میباشد. عظیم ترین عامل محرک آن هزینه های تحقیق و توسعه میباشد. دیگرمحرک های اصلی بدین صورت میباشند: هزینه های فروش ، هزینه متغیر ، بازاریابی و مدیریت ، هر دو هزینه ثابت.
جریان های درآمد: Ubisoft سه راه درآمد دارد:
- فروش نرم افزار – درآمد بدست آمده از فروش نرم افزارهای خود
- مجوزها – درآمد بدست آمده از صدور مجوز جهت نرم افزار
- خدمات – درآمد بدست آمده از خدمات توسعه و انتشار از سوی اشخاص ثالث فراهم میگردد
کلام آخر
حالا کمپانی یوبی سافت را به شکل کامل شناخته اید. اینکه چه فعالیتی انجام میدهد و چه ارزشی را برای مشتریان خود فراهم میکند. به عقیده شما رقبای اصلی یوبی سافت چه شرکت هایی خواهند بود؟