بیت کوین (BTC) پس از آخرین رشد سریع خود، هفته جدیدی را در موقعیت ثابت بالای 30000 دلار آغاز می کند.

پس از هفته‌ها معاملات جانبی که تسکین کمی را به همراه داشت، اقدام قیمت بیت کوین به برآورده کردن انتظارات گاوها ادامه می‌دهد. آیا می تواند ادامه یابد؟

این سوالی است که در این هفته ذهن هر معامله گر را درگیر کرده است. 30000 دلار تا پایان هفتگی و پس از آن نگه داشته می شود، اما در یک بازار بی ثبات کریپتو، هر چیزی ممکن است و اتفاق می افتد.

جو اقتصاد کلان برای هفته پایانی ژوئن تا حدودی “استاندارد” است و برخی کاتالیزورهای بالقوه قیمت دارایی های ریسک را ارائه می دهد، اما از انتشار چندین داده اصلی به طور همزمان اجتناب می کند.

اخبار آخر هفته از روسیه به نظر می رسد تأثیر کمی بر عملکرد بازار در سایر نقاط داشته باشد، زیرا عمدتاً قبل از شروع معاملات هفته به پایان رسیده است.

با توجه به خود بیت‌کوین، به نظر می‌رسد که مرحله‌ای از سهام‌داری در اینجاست، که برعکس، عوامل بنیادی از بالاترین سطح تاریخ به پایین تغییر می‌کنند.

این احساسات نیز بی ثبات است، به ویژه 30000 دلار که سطحی محوری است.

کوین تلگراف نگاهی به این عوامل و موارد دیگر در خلاصه هفتگی از تغییرات قیمت بیت کوین در کوتاه مدت دارد.

گاوهای بیت کوین در بسته شدن هفتگی از 30000 دلار محافظت می کنند

بیت کوین پس از اینکه برای مدت کوتاهی به 31000 دلار رسید، در آخرین بخش آخر هفته کاهش یافت.

علیرغم فقدان حرکت، گاوها موفق شدند یک شبه از مرز 30000 دلار دفاع کنند و در زمان نگارش این مقاله در 26 ژوئن، 30500 دلار به عنوان تمرکز بر اساس داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView.

نمودار 1 ساعته بیت کوین/دلار آمریکا. منبع: TradingView

در مجموع، BTC/USD در هفته گذشته 15.6 درصد افزایش یافت و آن را به سومین عملکرد هفتگی برتر در سال 2023 تبدیل کرد. با توجه به داده ها از منبع نظارت CoinGlass.

مقایسه بازگشت بیت کوین/دلار (اسکرین شات). منبع: CoinGlass

معامله‌گر محبوب کریپتو تونی: «این هفته همه چیز در مورد تغییر منطقه مقاومت / منطقه عرضه با 31000 دلار برای حمایت است. گفت دنبال کنندگان توییتر

این تنها چیزی است که من به آن اهمیت می‌دهم، اما تا زمانی که زیر این سطح تثبیت می‌شویم، مدت زیادی باقی می‌مانم. هر افت شدیدی داشته باشد و من به سود خود پایان می دهم و به دنبال ورود مجدد هستم.

او اضافه که هم بیت کوین و هم اتر (ETH)، بزرگترین آلتکوین از نظر ارزش بازار، در مقاومت بودند، دومی با نبردی برای 2000 دلار مواجه بود.

او گفت: “مطمئنا هفته مهمی برای همه ما خواهد بود.”

معامله‌گر همکار Jelle با پیش‌بینی سودهای تازه در افق زمانی که برای همیشه با 30000 دلار معامله شد موافقت کرد.

معامله‌گر و تحلیلگر Rekt Capital اصلاح گسترده‌تر قیمت بیت‌کوین را «تمام‌شده» توصیف کرد و به جریان‌های مجدد به آلت‌کوین‌ها اشاره کرد.

بخشی از تجزیه و تحلیل آخر هفته: “در حال حاضر ما شاهد ورود مقداری پول به آلت کوین ها هستیم زیرا BTC ثابت می ماند.” اظهار داشتو افزود که کل ارزش بازار ارز دیجیتال یک آزمایش مجدد پشتیبانی قابل توجه انجام داده است.

کل بازار ارزهای دیجیتال همچنین برای میشائل ون دی پوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، که به بازپس گیری احتمالی میانگین متحرک 200 هفته ای چشم دوخته بود، در رادار بود.

پاول فدرال رزرو، داده های PCE عنوان هفته کلان “بزرگ” را عنوان می کند

این هفته قرار است تحت سلطه دو رویداد کلیدی از اقتصاد گسترده تر باشد، به ویژه چاپ داده های ایالات متحده، که به دنبال تفسیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خواهد بود.

پاول طی دو روز در 28 تا 29 ژوئن «بحث‌هایی» درباره اقتصاد برگزار خواهد کرد، در حالی که 30 ژوئن شاهد انتشار آخرین ارقام شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) خواهیم بود.

پاول قبلاً گفته بود که اینها معیارهای ترجیحی فدرال رزرو برای اندازه گیری روندهای تورم هستند، با عددی بهتر از حد انتظار، بنابراین به طور بالقوه بر تصمیم بعدی آن در مورد تعدیل نرخ بهره تأثیر می گذارد.

منبع تفسیری مالی The Kobeissi Letter: “هفته ای بزرگ با “محور فدرال رزرو” زیر سوال رفته است. خلاصه شده است در بخشی از پوشش توییتر

کوبیسی به احتمال اینکه فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ بهره خود را برای همیشه کنار بگذارد، اشاره کرد، در حالی که پاول قبلا اشاره کرد که ممکن است پس از بدون تغییر در ژوئن، افزایش ها ادامه یابد.

آخرین داده ها از ابزار FedWatch گروه CME، احتمال افزایش ماه جولای تا 26 ژوئن بیش از 70 درصد است.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو منبع: CME Group

مشکل ماینینگ به دلیل کاهش با وجود افزایش قیمت بیت کوین

در یک نقطه مقابل جالب، اگر احتمالاً موقتی با قدرت قیمت بیت کوین، بنیادهای شبکه بیت کوین در حال کاهش سود خود هستند.

با توجه طبق آخرین تخمین‌های BTC.com، مشکل شبکه بیت‌کوین در تعدیل مجدد آن در ۲۹ ژوئن کاهش می‌یابد.

این اولین تعدیل نزولی از اوایل ماه مه خواهد بود، اما در حال حاضر پیش بینی می شود که دومین تعدیل بزرگ سال 2023 در حدود -2.5٪ باشد.

نمای کلی مبانی شبکه بیت کوین (عکس از صفحه). منبع: BTC.com

با این حال، به طور کلی، این تغییر در بافت تاریخی، با شرکت معدنکاری Simple Mining، اندک است توصیف می کند ترکیبی از تسریع قیمت لحظه ای و کاهش سختی به عنوان “دو مورد مورد علاقه ماینرها”.

در همین حال، جیمز مک آویتی، مدیر عامل شرکت انرژی بیت کوین کورمینت مستقر در تگزاس، پیشنهاد کرد که رویدادهای محلی مسئول این مشکل هستند.

نرخ هش – اندازه گیری تخمینی قدرت محاسباتی اختصاص داده شده به ماینینگ – رفتار مشابهی را در روز نشان داد و از بالاترین حد خود در هفته قبل کاهش یافت. داده ها از منبع داده Blockchain.com.

نسبت RHODL بیت کوین به “شکست جدید” اشاره می کند

فیلیپ سوئیفت، تحلیلگر محبوب معتقد است که بیت کوین در طلوع یک “چرخه سفته بازی جدید” است.

در آخرین خود پژوهش در معیار نسبت RHODL بیت کوین، بنیانگذار LookIntoBitcoin استدلال کرد که عرضه بیت کوین در حال حرکت از حالت مبتنی بر هدلر به یک ابزار سوداگرانه است.

RHODL سوئیفت به ارزش تحقق یافته سکه ها در باندهای سنی خاص نگاه می کند – ارزش آنها در آخرین جابجایی. نسبت RHODL به باند یک هفته ای در مقابل باند یک تا دو ساله نگاه می کند.

همچنین برای افزایش هولینگ در طول زمان و برای سکه های گم شده با ضرب نسبت در سن بازار بر حسب روز کالیبره می شود. هنگامی که ارزش یک هفته ای به طور قابل توجهی بالاتر از 1-2 سال است، سیگنالی است که بازار در حال گرم شدن بیش از حد است. معرفی در LookIntoBitcoin.

در حالی که بر روی کاغذ پیچیده است، نسبت RHODL به عنوان یک ابزار مفید برای چرخه های قیمت بیت کوین عمل می کند و در حال حاضر رفتار کلاسیک مورد انتظار در شروع بازارهای صعودی را تکرار می کند.

در حالی که دارایی مالکان بلندمدت در پایان سال 2022، معامله‌گران فرصت‌طلب اکنون دوباره وارد عمل شده‌اند، معیار نشان می‌دهد که نشان‌دهنده گذار به سمت منافع تجاری گسترده‌تر است.

سوئیفت اظهار داشت: «از آنجایی که بازیکنان جدید شروع به ورود به بازار می‌کنند و سکه‌های جوان‌تر ارزش بیشتری دارند، نسبت RHODL به‌نظر می‌رسد برای یک شکست جدید آماده شود.

نمودار مشروح نسبت بیت کوین RHODL. منبع: فیلیپ سوئیفت / توییتر

احساسات می تواند “به سمت دیگری حرکت کند”

به نظر می رسد که احساسات بازار کریپتو به طور قابل توجهی به سرنوشت سطح قیمت 30000 دلار اهمیت می دهد.

مطالب مرتبط: «پیش‌رفت سهموی» بیت‌کوین به معنای بالاترین قیمت بیت کوین در سال 2023 است – معامله‌گر

شاخص ترس و طمع رمزنگاری، که معیارهای ترکیب خلق و خوی بازار، در روزهای اخیر به دلیل تلاش BTC/USD برای ایجاد پشتیبانی جدید، نوسانات قابل توجهی داشته است.

پس از اوج های 65/100 در 22 ژوئن، شاخص 10 واحد کاهش یافت و با کاهش حرکت قیمت لحظه ای به سمت قلمرو “خنثی” حرکت کرد.

این شاخص یک شاخص عقب مانده است، اما نشان می دهد که چقدر بازار نسبت به عملکرد فعلی قیمت حساس است، و نه فقط BTC، با ETH همچنین تلاش می کند تا 2000 دلار را برای حمایت از آن بپردازد.

بر اساس داده های احساسات، معامله گران محبوب هشدار داد در برابر اشتیاق تا زمانی که سیگنال های واضح تری داده شود.

او گفت: «احساسات ممکن است به سمت دیگری تغییر کند.

شاخص ترس و طمع رمزنگاری شده (نمایش). منبع: Alternative.me

مجله: شغل گری جنسلر در معرض خطر، اولین ETF بیت کوین بلک راک و اخبار دیگر: Hodler’s Digest، 11-17 ژوئن

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.