صرافی کریپتو Bybit فاش کرد که مجوز فعالیت به عنوان یک صرافی و سرویس نگهداری در قبرس را به دست آورده است. سومین صرافی پربازدید کریپتو در جهان، تجارت بین جفت ارزهای کریپتو و فیات و خدمات مالی مرتبط با کریپتو را آغاز خواهد کرد.

قبرس سومین جزیره پرجمعیت دریای مدیترانه است که جمعیتی بالغ بر 1.2 میلیون نفر دارد. در یک بیانیه مطبوعاتی، بن ژو، بنیانگذار و مدیرعامل Bybit، اهمیت گسترش حضور جهانی گروه را توضیح داد و نقش کریپتو را به عنوان راهی برای انصراف از سیستم مالی قدیمی برجسته کرد:

“ما هیجان زده هستیم که جعبه رمزنگاری را به قبرس معرفی کنیم.”

قبرس به طور فزاینده‌ای به یک کانون رمزنگاری در مدیترانه تبدیل می‌شود که در برخی از بخش‌ها ناشی از اقدامات بخش دولتی است. در سال 2022، کیریاکوس کوکینوس، معاون وزیر رئیس جمهور برای تحقیقات در آن زمان، توضیح داد این کشور به مرکزی برای فناوری‌های مخرب جدید از جمله بلاک چین تبدیل خواهد شد.

بانک مرکزی قبرس قبلا هشدار داد در مقابل کریپتو، در حالی که یک دهه از زمان اجرا در بانک های قبرس که باعث افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت بیت کوین (BTC) شد، می گذرد. در سال 2021، قبرس قصد خود را برای پذیرش فناوری بلاک چین و رمزنگاری با پیشبرد لایحه قانون فناوری دفتر کل توزیع شده اعلام کرد. با این حال، در آوریل 2023، وزارت دارایی قبرس تصمیم گرفت که با این لایحه پیش نرود.

با این وجود، سطوح پذیرش در مقایسه با موارد مشاهده شده در جزیره مالت، یکی دیگر از کشورهای مدیترانه ای، کم رنگ است. مالت ارائه می دهد سه برابر سرانه مشاغل مرتبط با بلاک چین و معمولاً به آن «جزیره بلاک چین» می گویند، در حالی که OG های بیت کوین، از جمله آدام بک، صحبت می کنند. بسیار از محیط کریپتو در مالت.

مربوط: پذیرش بیت کوین در مکزیک با مشارکت لایتنینگ با غول خرده فروشی تقویت شد

علاوه بر این، غول صنعت کریپتو بایننس اخیراً اعلام کرد که ثبت نام خود را در قبرس لغو می کند. بایننس که در ابتدا مقر آن در چین بود، اکنون دفاتر خود را در سراسر جهان و در نقاط مهم رمزنگاری مانند دبی و بحرین میزبانی می کند و قبرس را برای تمرکز بر بازارهای بزرگتر رها کرده است.

Bybit “پتانسیل بی‌نظیر بازار قبرس” را تشخیص می‌دهد و مجوز تازه تأیید شده به رشد اکوسیستم ارزهای دیجیتال محلی کمک می‌کند.

مجله: باشگاه فوتبال رئال بدفورد پیتر مک کورمک بیت کوین را روی نقشه قرار داده است