صادرکنندگان توکن در ژاپن دیگر نیازی به پرداخت مالیات شرکتی در مورد سودهای ارزهای دیجیتال غیر واقعی ندارند. با توجه به بازنگری قانون توسط آژانس ملی مالیات در 20 ژوئن.

این معافیت مالیاتی تقریباً شش ماه پس از تصویب پیشنهادی توسط دولت ژاپن اعمال می‌شود که الزام شرکت‌های رمزنگاری به پرداخت مالیات بر سود کاغذی روی توکن‌هایی را که منتشر می‌کنند و در اختیار دارند، حذف می‌کند.

قانونگذاران ژاپنی از اوت گذشته در مورد قوانین مالیاتی جدید کریپتو به عنوان بخشی از اصلاحات مالیاتی گسترده تر برای سال 2023 بحث کرده اند، اما مقامات مالیاتی تنها در این هفته تایید نهایی را صادر کرده اند. بر اساس قوانین جدید، شرکت‌های ژاپنی صادرکننده توکن از پرداخت 30 درصد نرخ مالیات شرکتی بر دارایی‌های خود معاف هستند. قبل از این قانون، حتی سودهای محقق نشده مشمول مالیات می شدند.

اطلاعیه تفسیر قانون: بازنگری جزئی مالیات شرکتها. منبع: سازمان امور مالیاتی کشور

حزب حاکم لیبرال دموکرات انتظار دارد که «برای شرکت‌های مختلف تجارتی که شامل صدور توکن است، آسان‌تر کند».

صنعت ارزهای دیجیتال در ژاپن اخیراً دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. از اول ژوئن، این کشور اقدامات سختگیرانه تری را برای مبارزه با پول شویی (AML) برای ردیابی تراکنش های ارزهای دیجیتال به منظور همراستا کردن چارچوب قانونی ژاپن با قوانین جهانی ارزهای دیجیتال اعمال کرده است. قانونگذاران قانون مبارزه با پولشویی را در ماه دسامبر پس از ناکافی بودن آن توسط گروه ویژه اقدام مالی بازبینی کردند.

در ژوئن سال گذشته، دولت قانونی را تصویب کرد که صدور استیبل کوین توسط مؤسسات غیربانکی را ممنوع می کرد. این لایحه که چند هفته پیش اجرا شد، تصریح می کند که انتشار استیبل کوین در کشور به بانک های دارای مجوز، نمایندگی های انتقال پول ثبت شده و شرکت های اعتماد محدود می شود.

ژاپن یکی از اولین کشورهایی بود که کریپتو را به عنوان نوعی دارایی خصوصی قانونی کرد و مقررات کریپتو آن از سخت‌ترین قوانین جهان است. پس از هک شدن کوه Gox و Coincheck، رگولاتور مالی ژاپن قوانین مبادلات ارزهای دیجیتال را تشدید کرد. اعتقاد بر این است که مقررات محلی بازگشت سریع دارایی ها به کاربران FTX در ژاپن را پس از فروپاشی جهانی صرافی تسهیل کرده است، برخلاف کاربران سایر کشورها بدون مهلت مشخص برای بازپرداخت آنها.

مجله: Crypto City: راهنمای اوزاکا، دومین شهر بزرگ ژاپن