یک طلبکار صرافی ارز دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است، ادعایی را به عنوان وثیقه برای وام در پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) Arcade متعهد شد. طبق پلت فرم ادعاهای ورشکستگی Found، این تراکنش اولین وام زنجیره ای بود که با ادعای FTX پشتیبانی می شد.

ادعای 31307 دلاری توکن شد و مالکیت آن توسط یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) نشان داده شد. در 23 ژوئن، NFT به عنوان وثیقه برای یک وام 7500 دلاری مورد استفاده قرار گرفت که ظرف پنج روز بازپرداخت می شد. در صورت عدم پرداخت، وام دهنده حق مطالبه را دارد.

این تراکنش نمونه‌ای از توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) است که در آن یک توکن نشان‌دهنده حقوق مالکیت یک دارایی در یک بلاک چین است. در DeFi، توکن‌سازی دارایی یکی از برجسته‌ترین حوزه‌ها است، زیرا طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دنیای واقعی، از جمله سهام، اوراق قرضه دولتی، املاک و مستغلات و کالاها را می‌توان توکن‌سازی کرد.

Found در توییتر گفت که طلبکار و وام دهنده اصلی بررسی های بیومتریک خود را با مشتری خود بشناس و مبارزه با پولشویی انجام داده است. با توجه به وب‌سایت این شرکت، به کاربران اجازه می‌دهد تا به وام‌هایی با استفاده از ادعای ورشکستگی به عنوان وثیقه تحت کارمزد تراکنش 10 درصدی در معاملات موفق دسترسی داشته باشند.

مرتبط: تصمیم رسانه های اصلی برای محافظت از مشتریان FTX: گزارش

صرافی کریپتو FTX در نوامبر 2022 اعلام ورشکستگی کرد و میلیاردها دلار در حساب کاربران برای رسیدگی دادگاه قفل کرد. با توجه بر اساس برخی برآوردها، دارندگان ادعای FTX می توانند بین 35 تا 66 درصد از ارزش اسمی خود را بازیابی کنند.

پرونده‌های ورشکستگی مربوط به رمزارز در سال گذشته به دادگاه‌ها سرازیر شده است – بسیاری از آنها ناشی از فروپاشی FTX هستند – از جمله پرونده‌های مرتبط با شرکت‌های ارز دیجیتال Genesis Global Trading و BlockFi.

افزایش پرونده‌های ورشکستگی راه‌حل‌های ادعاهای زنجیره‌ای را هدایت می‌کند. برای مثال Found در ابتدای سال جاری راه‌اندازی شد و بنیان‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری سقوط کرده Three Arrows Capital پلتفرم معاملات ادعایی Open Exchange را در آوریل راه‌اندازی کردند.

مجله: “مسئولیت اخلاقی” – آیا بلاک چین واقعاً می تواند اعتماد به هوش مصنوعی را بهبود بخشد؟