حرکت‌های زنجیره‌ای اتریوم نشان‌دهنده افزایش فشار صعودی در اطراف اتر است، زیرا تعادل مبادله‌ای آن به پایین‌ترین حد خود رسیده و سپرده‌های سهام همچنان در حال افزایش هستند.

نمودارهای فنی اتر (ETH) نشان می دهد که اگر خریداران بتوانند از مقاومت بین 1900 تا 2000 دلار بالاتر بروند، دارایی می تواند 3000 دلار را پس بگیرد.

ETH نگهداری شده در صرافی ها به پایین ترین حد خود می رسد

بر اساس داده‌های گلس‌نود، موجودی مبادله برای اتریوم به پایین‌ترین حد خود یعنی 12.6 درصد رسید که در 30 روز گذشته به شدت کاهش یافت. کاهش عرضه در صرافی ها معمولاً یک علامت صعودی است، زیرا به این معنی است که توکن های کمتری برای فروش در دسترس هستند.

درصد عرضه ETH در مبادلات رمزنگاری. منبع: Glassnode

حجم خالص سپرده‌ها و برداشت‌ها از صرافی‌ها افزایش شدید برداشت‌ها را در آغاز ژوئن در بحبوحه سرکوب نظارتی بایننس و کوین‌بیس نشان می‌دهد.

داده‌ها را باید با ذره‌ای از نمک در نظر گرفت، زیرا برداشت‌ها توسط سرمایه‌گذاران ترسیده شده توسط صرافی‌های متمرکز انجام شده است.

با این حال، میزان برداشت‌ها و عملکرد صعودی قیمت شباهت‌هایی را با سطوح نوامبر 2022 نشان می‌دهد، زمانی که اتریوم به سرعت بیش از 33 درصد به دنبال کاهش معادل در موجودی مبادله افزایش یافت.

جریان خالص سپرده های ETH و برداشت از صرافی ها. منبع: Glassnode

در همان زمان، عرضه ETH که در قراردادهای سهام قفل شده است، از زمان ارتقاء Shapella در آوریل به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حال حاضر، بیش از 23 میلیون ETH در قراردادهای سهام سپرده شده است که 19.1٪ از کل عرضه آن را نشان می دهد.

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که نزدیک به 30 درصد از عرضه ETH در قراردادهای هوشمند، از جمله قراردادهای مالی غیرمتمرکز و قراردادهای سهام، قفل شده است، در حالی که این رقم در ابتدای سال 2023، 25.5 درصد بود.

افزایش برداشت از مبادلات و سپرده گذاری در قراردادهای هوشمند برای قیمت ETH مثبت است، زیرا عرضه مایعات آن را کاهش می دهد.

تجزیه و تحلیل قیمت ETH/USD

قیمت اتر بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه در 1823.09 دلار شکست و یک شکست صعودی را رقم زد.

جفت ETH/USD در حال حاضر با مقاومت در سطح افقی 1906 دلار مواجه است. طبق الگوی مثلث صعودی، این جفت پایین‌ترین سطح خود را از نوامبر 2022 به ثبت رسانده است و سطح 1900 تا 2000 دلار به عنوان سطوح مقاومت فنی و روانی عمل می‌کند.

شکست بالای 2000 دلار می‌تواند به سرعت ETH را به سمت سطوح تجزیه سال 2022 که حدود 3000 دلار است، سوق دهد. اهداف الگوی کانال صعودی صعودی نیز در اطراف این سطوح منطبق هستند.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD. منبع: TradingView

جفت ETH/BTC به دنبال ایجاد پشتیبانی در حدود پایین‌ترین سطح ۲۰۲۳ یعنی ۰.۰۶۲۵۵ در شرایط بیت‌کوین (BTC) است. اگر فروشندگان قیمت را به زیر این سطح برسانند، اهداف نزولی 0.05689 BTC در معرض دید قرار خواهند گرفت.

با این وجود، متریک شاخص قدرت نسبی خوانش های فروش بیش از حد جفت ETH/BTC را نشان می دهد، که نشان می دهد احتمال عقب نشینی وجود دارد.

نمودار قیمت روزانه ETH/BTC. منبع: TradingView

نرخ سرمایه برای قرارداد سوآپ دائمی ETH به بالاترین حد ماهانه افزایش یافت و به عنوان یک پرچم هشدار دهنده برای خریداران دیرهنگام عمل کرد.

مربوط: تکانه بیت‌کوین ETF باعث شکست قیمت 29 هزار دلاری بیت‌کوین «فوق‌العاده» می‌شود

معامله‌گران سوآپ دائمی، بسته به تقاضا برای دارایی، نرخ‌های تامین مالی را در پوزیشن‌های کوتاه یا لانگ باز خود می‌پردازند. زمانی که تقاضا برای سفارش های کوتاه از تقاضا برای سفارش های بلند مدت فراتر رود، شورتینگ نسبتاً گران تر می شود و معامله گران طرف فروش را به پرداخت لانگ سوق می دهد.

این احتمال وجود دارد که قیمت به سمت پایین الگوی مثلث صعودی در جفت ETH/USD به حدود 1680 دلار کاهش یابد.

نرخ سرمایه برای قراردادهای سوآپ دائمی ETH. منبع: CoinGlass

با این وجود، حرکت‌های زنجیره‌ای و شاخص‌های بازار به روند صعودی شانس بیشتری نسبت به یک روند نزولی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت می‌دهند.

عملکرد قیمت بیت کوین و توانایی خریداران بیت کوین برای حفظ سطح 30000 دلار نیز نقش مهمی در حفظ حرکت صعودی اتر خواهد داشت.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.