بیت کوین (BTC) در آخرین روز سه ماهه شاهد یک جلسه معاملاتی نوسان بود. از آنجایی که گاوها تلاش کردند قیمت بیت کوین را بالای 31000 دلار حفظ کنند، از گزارشی در وال استریت ژورنال که بیان می کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست های مربوط به وجوه قابل معامله در بورس را با قیمت نقدی بیت کوین پس داده است، تکانی دریافت کردند. ETF).

اگرچه واکنش‌های شدیدی به این خبر وجود داشت، اما جنبه منفی محدود بود زیرا مشخص شد که برنامه‌های ETF به دلیل یک مشکل فنی بازگردانده شده‌اند. رگولاتورها گفتند که مدیران دارایی می توانند پس از ارائه توضیحات لازم مجدداً اقدام کنند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

به نظر می رسد شکست بیت کوین در عبور از بیش از 31000 دلار، سفته بازان کوتاه مدت را عصبانی کرده است. گزارش تحقیقاتی گلس‌نود در 28 ژوئن نشان می‌دهد که دارندگان کوتاه‌مدت (STHs) – نهادهایی که سکه‌ها را به مدت 155 روز یا کمتر در اختیار دارند – بیش از 35000 سکه به صرافی‌ها ارسال کرده‌اند.

هر خبر منفی احتمالاً باعث واکنش نامطلوب STH ها می شود. سطوح حمایت و مقاومت مهمی که باید در کوتاه مدت روی بیت کوین و آلت کوین ها مشاهده کرد چیست؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین به تثبیت فشرده خود در نزدیکی مقاومت سربار در 31000 دلار ادامه می دهد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا حرکت صعودی را متوقف کنند، اما گاوها فشار را حفظ کرده‌اند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

به طور کلی، یک تثبیت فشرده در نزدیکی یک مقاومت سربار به سمت بالا حل می شود. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28982 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.

اگر خریداران قیمت را بالای 31000 دلار حفظ کنند، جفت BTC/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرد و مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند. یک مقاومت جزئی در 32400 دلار وجود دارد، اما احتمالاً کاهش خواهد یافت. سپس این جفت می تواند به 40000 دلار برسد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده بزرگی بین 31000 تا 24800 دلار حرکت کند.

تجزیه و تحلیل قیمت اتر

اتر (ETH) از میانگین های متحرک در 29 ژوئن جهش کرد، که نشان می دهد سطوح پایین تر خریداران را جذب می کند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت سربار در 1937 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ETH/USDT ممکن است تا سطح روانی 2000 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع جزئی عمل کند، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. این جفت ممکن است تا 2142 دلار افزایش یابد.

در عوض، اگر قیمت از 1937 به شدت کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم ندارند. که احتمال افت به زیر میانگین متحرک را افزایش می دهد. ممکن است این جفت به 1700 دلار و بعد از آن به 1600 دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت BNB

BNB (BNB) در 28 ژوئن به زیر سطح حمایت 230 دلار سقوط کرد، اما دم بلند روی شمعدان نشان می دهد که گاوها به شدت این شیب را خریداری کرده اند.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (245 دلار) سطح کلیدی برای عبور گاوها باقی مانده است. اگر آنها قیمت را بالاتر از آن بگذارند، جفت BNB/USDT می تواند به سمت منطقه مقاومت بالای سر بین 257 تا 265 دلار پرواز کند. انتظار می رود فروشندگان یک دفاع قوی در این منطقه ایجاد کنند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت به شدت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، نشان می دهد که این احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در رالی می فروشند. سپس خرس‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز را به زیر 220 دلار کاهش دهند و مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کنند.

تحلیل قیمت XRP

XRP (XRP) در 28 ژوئن و 30 ژوئن نزدیک به اولین حمایت 0.44 دلار سقوط کرد، اما دم بلند روی کندل ها نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

حمایت 0.44 دلاری سطح مهمی است که باید در کوتاه مدت مراقب آن بود. اگر این سطح سقوط کند، فروش ممکن است افزایش یابد و جفت XRP/USDT ممکن است تا 0.41 دلار سقوط کند. این سطح ممکن است دوباره خرید قوی توسط گاوها را جلب کند.

متحرک نمایی 20 روزه (0.48 دلار) مقاومت اصلی گاوها در مقیاس است. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، چشم انداز یک رالی به منطقه مقاومت بالای سر قوی بین 0.53 تا 0.56 دلار افزایش می یابد.

تحلیل قیمت کاردانو

Cardano (ADA) در چند روز گذشته بین 0.24 دلار و 0.30 دلار محدود شده است. فیتیله بلند روی کندل 30 ژوئن نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح 0.30 دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

عدم حفظ قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.28 دلار) می تواند جفت ADA/USDT را برای مدتی بیشتر در محدوده گیر کند.

بسته شدن بیش از میانگین متحرک نمایی 20 روزه اولین نشانه ای است که خرس ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. سپس خریداران با بالا بردن قیمت به بالای مقاومت سربار حیاتی در 0.30 دلار، سعی خواهند کرد موقعیت خود را بیشتر تقویت کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است به سمت SMA 50 روزه (0.32 دلار) افزایش یابد.

تجزیه و تحلیل قیمت دوج کوین

Dogecoin (DOGE) از حمایت 0.06 دلار در 28 ژوئن افزایش یافت که نشان می دهد گاوها همچنان با قدرت از سطح خود دفاع می کنند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

متوازن نمايش متحرک 20 روزه (0.07 دلار) و RSI درست زير نقطه مياني، نشان دهنده يک عمل محدود به محدوده در کوتاه مدت است. قیمت ممکن است برای مدتی بیشتر بین 0.06 دلار و 0.07 دلار تغییر کند. این دیدگاه خنثی به نفع خریداران متمایل خواهد شد اگر آنها قیمت را بالاتر از مقاومت سربار در 0.07 دلار قرار دهند و حفظ کنند. ممکن است جفت DOGE/USDT به 0.08 دلار برسد.

از طرف دیگر، خرس‌ها باید پایین‌تر از حمایت قوی 0.06 دلار فرو رفته و قیمت را حفظ کنند تا دست بالا را به دست آورند. سپس ممکن است جفت به سطح حمایت حیاتی 0.05 دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا (SOL) در 28 ژوئن به زیر سطح حمایت 16.18 دلاری رسید، اما ثابت شد که این یک تله خرس است. قیمت در 29 ژوئن به شدت افزایش یافت و به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (17.07 دلار) صعود کرد زیرا ممکن است خرس‌ها برای پوشش موقعیت‌های فروش خود عجله کرده باشند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

خرید در 30 ژوئن ادامه یافت و گاوها تلاش کردند قیمت را به بالاتر از سطح شکست 18.70 دلار برسانند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، جفت SOL/USDT ممکن است تا 22 دلار و متعاقباً به 24 دلار برسد.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید روند کمک‌رسانی را در 18.70 دلار متوقف کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. سپس این جفت می‌تواند منطقه حمایتی حیاتی را بین 16.18 تا 15.28 دلار دوباره آزمایش کند.

مربوط: چرا تایید ETF بیت کوین ممکن است 18 میلیارد دلار فشار فروش ایجاد کند

تجزیه و تحلیل قیمت لایت کوین

لایت کوین (LTC) در 28 ژوئن به زیر میانگین متحرک سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند.

Lنمودار روزانه TC/USDT. منبع: TradingView

گاوها نزول را در 29 ژوئن خریداری کردند و قیمت را به بالاتر از میانگین های متحرک در 30 ژوئن رساندند. این امر باعث خرید تهاجمی گاوها شد که قیمت را به بالای خط روند نزولی الگوی کانال نزولی رساند. قیمت به مقاومت حیاتی 106 دلار رسید، اما گاوها نتوانستند بر این مانع غلبه کنند.

این یک سطح مهم برای دفاع خرس‌ها است زیرا اگر این مقاومت از بین برود، جفت LTC/USDT ممکن است به 135 دلار جهش کند. حمایت اصلی در خط روند نزولی کانال است.

تحلیل قیمت چند ضلعی

چند ضلعی (MATIC) در حال تلاش برای تشکیل یک الگوی مثلث صعودی صعودی است که با شکست کامل می شود و بالای 0.69 دلار بسته می شود.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

گاوها سعی کردند در 30 ژوئن قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.66 دلار) برسانند، اما فتیله بلند روی شمعدان فروش تهاجمی را در سطوح بالاتر نشان می دهد. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، جفت MATIC/USDT ممکن است به سمت 0.55 دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، نشان دهنده خرید قوی در نزدیکی خط روند صعودی خواهد بود. شکستن و بسته شدن بالای 0.69 دلار می تواند درها را برای افزایش احتمالی SMA 50 روزه و متعاقباً به 1 دلار باز کند.

تحلیل قیمت پولکادوت

خرس‌ها سعی کردند پولکادوت (DOT) را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.93 دلار) در 28 ژوئن و 30 ژوئن برسانند، اما گاوها همچنان پابرجا ماندند. این نشان می دهد که دیپ ها در حال خرید هستند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

گاوها در تلاش هستند تا مانع بالای سر را با قیمت 5.15 دلار برطرف کرده و حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت DOT/USDT ممکن است به 5.56 دلار افزایش یابد. این سطح می تواند فروش قوی خرس ها را جذب کند، اما در مسیر کاهش، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت به زیر 5.15 دلار سقوط کند، احتمال صعود به خط روند نزولی افزایش می یابد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه همچنان سطح کلیدی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن زیر آن ممکن است درها را برای سقوط حمایت محوری در 4.22 دلار باز کند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.