صرافی ارزهای دیجیتال بایننس اعلام کرده است که به پشتیبانی سپرده و برداشت برای طیف وسیعی از توکن های دارای پل چند زنجیره ای پایان می دهد که از 7 ژوئیه 2023 تا اطلاع ثانوی اجرایی می شود.

بایننس رسما اظهار داشت در وبلاگ خود نشان می دهد که توکن های تحت تاثیر این تصمیم عبارتند از Polkastarter (POLS)، Alchemy Pay (ACH)، SuperVerse (SUPER) و Harvest Finance (FARM) از طریق زنجیره هوشمند BNB. Beefy Finance (BIFI) و Alpaca Finance (ALPACA) از طریق شبکه Fantom. Travala.com (AVA) از طریق اتریوم؛ و اسپل توکن (SPELL) از طریق بهمن C-Chain.

این خبر پس از آن منتشر شد که سپرده‌ها برای توکن‌های چند زنجیره‌ای مختلف قبلاً در 25 می 2023 به تعلیق درآمدند، پس از چند روز توقف تراکنش‌ها که باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد پروتکل Multichain شد.

این تصمیم برای توقف پشتیبانی بر کاربرانی که از توکن های پل شده در شبکه هایی مانند BNB Smart Chain، Fantom، Ethereum و Avalanche استفاده می کنند، تأثیر می گذارد.

در این اطلاعیه، بایننس ناراحتی ایجاد شده را تشخیص داد و تأکید کرد که توقف پشتیبانی پیامد مستقیم چالش‌های مداومی است که پروتکل Multichain با آن مواجه است.

یکی از نمایندگان بایننس اظهار داشت که تعلیق موقت خدمات سپرده و برداشت برای توکن های فهرست شده یک اقدام مدیریت ریسک با هدف حفظ وجوه کاربران است. معامله توکن ها در Binance تحت تأثیر قرار نمی گیرد و کاربران همچنان می توانند آنها را از طریق شبکه های جایگزین برداشت کنند و موجودی کاربر بدون تأثیر باقی بماند.

در میان تلاطم اطراف Multichain، برخی از پل‌ها غیرقابل دسترس هستند و ادعاهای ژائو جون، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل پروتکل، ناپدید شده‌اند، و همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره تحقیقات احتمالی پلیس وجود دارد.

مربوط: طبق گزارش ها، دفاتر Binance استرالیا توسط تنظیم کننده محلی مورد بازرسی قرار گرفته اند

Cointelegraph برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تصمیم خود با Binance تماس گرفته است اما پاسخی از طریق انتشار دریافت نکرده است.

مجله: بایننس در مورد Maverick FOMO هشدار می دهد