قیمت بیت کوین (BTC) برای چند روز متوالی یکسان شده است و 5 جولای علیرغم زیان اندک تفاوتی ندارد.

چرا قیمت بیت کوین حرکت نمی کند؟

قیمت بیت کوین بیش از 1% کاهش یافت و به حدود 30350 دلار در روز رسید. با این حال، قیمت آن به طور کلی ثابت باقی ماند و در محدوده دو هفته گذشته، بین 31400 تا 29500 دلار بود.

دوره ادغام پس از صعود 27 درصدی قیمت بیت کوین از پایین ترین سطح ژوئن آن در حدود 24750 دلار است، که نشان می دهد معامله گران فوریت کمتری برای خرید یا فروش بیت کوین در کوتاه مدت دارند.

شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) از 5 ژوئیه به آستانه 70 نزدیک‌تر شده است، که حداقل می‌تواند تا حدی عملکرد جانبی قیمت را توضیح دهد. یک RSI بیش از حد خرید معمولاً منجر به تثبیت قیمت یا کاهش قیمت می شود.

علاوه بر این، ممکن است بازار چشم‌انداز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را برای تصویب اولین ETF بیت کوین منطقه در برابر فدرال رزرو ارزیابی کرده باشد. لحن شاهینی.

در 30 ژوئن، SEC برنامه های ETF بیت کوین را که توسط بلک راک و سایر موسسات مالی برتر ثبت شده بود، “ناکافی” خواند. از آن زمان، محدوده معاملات بیت کوین بیشتر کاهش یافته است و خط حمایت کوتاه مدت به سمت 30500 دلار تغییر می کند.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD. منبع: TradingView

سود بیشتر برای بیت کوین در جولای 2023؟

از منظر فنی، به نظر می‌رسد که بیت‌کوین در موقعیت خوبی برای ادامه صعود خود به سه ماهه سوم علی‌رغم زیان‌های اندک روزانه قرار دارد.

نکته قابل توجه، تثبیت مداوم قیمت بیت کوین چیزی است که به نظر می رسد یک مثلث صعودی است، یک الگوی ادامه صعودی در یک روند صعودی. اگر بیت کوین/دلار آمریکا بتواند از خط روند بالایی مثلث عبور کند و به اندازه حداکثر ارتفاع الگو افزایش یابد، این موضوع تأیید می‌شود.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD با تنظیم مثلث صعودی. منبع: TradingView

به عبارت دیگر، قیمت بیت کوین می تواند تا ژوئیه یا آگوست به 37000 دلار افزایش یابد که حدود 18.5 درصد از سطوح قیمت فعلی افزایش می یابد.

مطالب مرتبط: حق بیمه آتی بیت کوین به بالاترین حد خود در 18 ماه گذشته رسید – زمان آن رسیده است که روند صعودی را تغییر دهید؟

شاخص های زنجیره ای نیز شانس مناسبی را برای سناریوی صعودی قیمت BTC نشان می دهند

به عنوان مثال، از 5 ژوئیه، نسبت ارزش بازار به ارزش نسبی (MVRV) دارندگان بلندمدت بیت کوین در حال بهبود از سطوح کم ارزش خود بود (منطقه سبز در نمودار زیر). اقدامات مشابه در گذشته قبل از چرخه گاو نر بوده است.

بیت کوین MVRV بلند مدت. منبع: Glassnode

در مقابل، شکست قاطعانه از سطح مقاومت 31500 دلاری می‌تواند باعث شود که قیمت در چند هفته آینده در محدوده 25000-26500 دلار قرار گیرد.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD. منبع: TradingView

هدف دامنه با میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای بیت کوین (EMA 50 هفته ای؛ موج قرمز) و متحرک نمایی 200 هفته ای آن (موج آبی) همزمان است.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.