پیش‌نویس لایحه‌ای از سوی دولت استرالیا غول‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی را تهدید می‌کند که اگر نتوانند اطلاعات نادرست را از پلتفرم‌های خود حذف کنند، جریمه‌های سنگینی خواهند داشت.

پیش نویس جدید صورت حساب رگولاتور رسانه ای کشور – اداره ارتباطات و رسانه استرالیا (ACMA) – مجهز به این قدرت است که برای پلتفرم های دیجیتالی مانند گوگل و فیس بوک حفظ سوابق مربوط به اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست را در پلتفرم های خود الزامی کند.

این شرکت ها ملزم خواهند بود که این سوابق را در هر زمانی که ACMA درخواست کند، تحویل دهند.

بعلاوه، ACMA می‌تواند درخواست و اجرا کند که یک «کد عمل» در سطح صنعت را اعمال کند که اقدامات جدیدی را برای مبارزه با اطلاعات نادرست معرفی می‌کند. ACMA می تواند استاندارد صنعتی خود را ایجاد و اجرا کند.

پیش نویس لایحه اصلاح قانون ارتباطات. منبع: اداره زیرساخت

هرگونه نقض این استاندارد جدید پیشنهادی باعث می‌شود غول‌های فناوری حداکثر جریمه‌ای را با جریمه‌هایی تا 6.88 میلیون دلار استرالیا (4.6 میلیون دلار) یا 5 درصد از گردش مالی جهانی بپردازند. برای چشم انداز، 5٪ از گردش مالی جهانی متا شرکت مادر فیس بوک به حدود 8 میلیارد دلار استرالیا (5.3 میلیارد دلار) می رسد.

طبق یک ABC در 26 ژوئن گزارشوزیر ارتباطات فدرال، میشل رولند، گفت که دولت فعلی کارگر “متعهد است استرالیایی‌ها را آنلاین نگه دارد.”

به گفته رولند، لایحه جدید تضمین می کند که “ACMA از اختیارات لازم برای نگه داشتن پلتفرم های دیجیتال برای پاسخگویی به اطلاعات نادرست و نادرست در مورد خدمات آنها برخوردار است.”

رولند اضافه کرد که این لایحه به AMCA اجازه می‌دهد تا به آنچه که پلتفرم‌ها انجام می‌دهند و اقداماتی که برای اطمینان از رعایت آنها انجام می‌دهند، نگاه کند.

برخی نگران هستند که قانون پیشنهادی ممکن است تأثیر قابل توجهی بر آزادی بیان داشته باشد، به ویژه با توجه به تعریف لایحه اطلاعات نادرست – که قابل تفسیر است.

پیش نویس لایحه اطلاعات نادرست را به عنوان «محتوای نادرست نادرست، گمراه کننده یا فریبنده» تعریف می کند. اطلاعات نادرست به عنوان “اطلاعات نادرست منتشر شده عمدا برای ایجاد آسیب جدی” تعریف شده است.

دیوید کولمن، وزیر ارتباطات در سایه حزب لیبرال مخالف، نگرانی هایی را مطرح کرد و اظهار داشت که «این یک حوزه پیچیده سیاست است و باید از تجاوز دولت باید اجتناب شود».

“[The] عموم مردم می‌خواهند بدانند دقیقاً چه کسی تصمیم می‌گیرد که یک محتوای خاص اطلاعات نادرست یا نادرست باشد.”

مربوط: بازی سرزنش به خاطر ارتقای ناموفق سیستم بلاک چین CHESS ASX به شدت بالا گرفته است

عمومی مشاوره برای اصلاح قانون ارتباطات (مبارزه با اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست) لایحه 2023 در 6 اوت به پایان می رسد.

دولت استرالیا مدتی است که به سختی تلاش می‌کند تا غول‌های فناوری را به عقب بیاندازد. LasAug. 12، گوگل سرفه کرد 60 میلیون دلار استرالیا (40 میلیون دلار) جریمه برای گمراه کردن مصرف کنندگان استرالیایی در مورد جمع آوری داده ها.

در فوریه 2021، فیس بوک به طور موقت ممنوع شد کاربران استرالیایی از مشاهده یا اشتراک گذاری محتوای خبری در فیدهای خبری خود پس از درگیری با دولت بر سر قوانین پیشنهادی چانه زنی رسانه ای تشدید شد.

مجله: مقررات رمزنگاری – آیا رئیس SEC گری جنسلر حرف آخر را می‌زند؟