شور و شوق صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بیت کوین (BTC) با مجموعه ای از برنامه های کاربردی جدید و افزایش جریان سرمایه از سوی سرمایه گذاران نهادی بازگشته است.

در 26 ژوئن، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، موجی از جریانات به ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) – یک صندوق آتی بیت کوین – مشاهده شد.

این صندوق بزرگترین ورودی هفتگی خود را در یک سال با 65.3 میلیون دلار با دارایی های آن بیش از یک میلیارد دلار داشت.

BITO اولین ETF مرتبط با بیت کوین در ایالات متحده بود و یکی از محبوب ترین ها در بین سرمایه گذاران نهادی است.

بالچوناس ادعا کرد که BITO “تقریباً بیت کوین را کاملاً ردیابی کرده است”، سالانه 1.05٪ از قیمت های نقطه ای عقب مانده است و کارمزد 0.95٪ دارد.

صندوق BITO از ابتدای سال 2023 تاکنون 59.6 درصد سود داشته است ProShares. از زمانی که بلک راک برای ETF بیت کوین خود در 15 ژوئن ثبت نام کرد، علاقه به مشتقات بیت کوین در سراسر جهان افزایش یافته است.

با توجه به صرافی گزینه های ارز دیجیتال Deribit، بهره باز معاملات آتی بیت کوین (OI) از هفته گذشته افزایش یافته است. در حال حاضر تا 25 ژوئن 319 میلیون دلار است که حدود 30 درصد نسبت به مدت مشابه هفته گذشته افزایش یافته است.

OI معیاری است از تعداد کل قراردادهای آتی معوق که تسویه نشده اند.

OI معاملات آتی BTC در ماه گذشته. منبع: Deribit

تجدید حیات در معاملات ETF و در نتیجه پمپ قیمت بیت کوین نیز خبر خوبی برای بزرگترین مدیر دارایی ارزهای دیجیتال جهان، Grayscale بوده است. Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) که ماه‌ها برای شناسایی قیمت بیت‌کوین با تخفیف هنگفت معامله می‌شود، با کاهش این شکاف در مسیر درستی حرکت می‌کند.

مطابق با کوینگلاس، حق بیمه Grayscale که به عنوان تخفیف آن نیز شناخته می شود، -31.2٪ است. در دسامبر به 49- درصد کاهش یافت.

مربوط: Volatility Shares Trust فهرست ETF آتی بیت کوین با اهرم را هدف قرار می دهد

هنوز مشخص نیست که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ETF بیت کوین را تایید می کند یا خیر، اما رقابت در حال حاضر ادامه دارد زیرا موج جدیدی از پرونده ها به دنبال BlackRock است.

WisdomTree برای سومین بار در SEC ثبت نام کرد تا یک ETF بیت کوین را ایجاد کند، چند ساعت بعد Invesco درخواست خود را برای یک محصول مشابه تمدید کرد.

در 25 ژوئن، نیت گراچی، رئیس فروشگاه ETF توییت کرد لیست او از صادرکنندگان ETF که او “مراقب آنها خواهد بود” زیرا معتقد است که آنها بر اساس پرونده های گذشته یک ETF بیت کوین را ثبت می کنند یا دوباره ثبت می کنند. گراچی فرست تراست، ون اک، گلوبال ایکس، فیدلیتی و آنچه را که «اسب تاریک» می‌نامید، شواب نام‌گذاری کرد.

مجله: کوین‌های ناپایدار: کاهش نرخ ارز، ریسک‌های بانکی و سایر ریسک‌ها وجود دارد