قیمت لایت کوین (LTC) امروز افزایش یافته است و از بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال بهتر عمل می کند زیرا معامله گران همچنان نسبت به رویداد نصف شدن پاداش بلاک خود در ماه آگوست صعودی می مانند.

قیمت لایت کوین به بالاترین حد خود در 14 ماه گذشته رسید

قیمت LTC در 2 ژوئیه حدود 8.3٪ افزایش یافت و به 116 دلار رسید که بالاترین قیمت از آوریل 2022 است. بازده هفته تا به امروز آن به بیش از 30٪ رسید و آن را به بهترین هفته برای Litecoin از نوامبر 2021 تبدیل کرد.

نمودار قیمت روزانه LTC/USD. منبع: TradingView

معامله گران به خرید لایت کوین در هفته های منتهی به نصف شدن آن در 3 آگوست هجوم آورده اند. این رویداد به طور موثر پاداش استخراج شبکه لایت کوین را به ازای هر بلوک از 12.5 LTC به 6.25 LTC کاهش می دهد و از نظر تئوری میزان عرضه جدید را کاهش می دهد.

به عنوان مثال، تحلیلگر مستقل بازار کریپتو تونی معتقد است لایت کوین می تواند قبل از نصف شدن به 140 دلار افزایش یابد. مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر دیگر، انتظار دارد قیمت برای رسیدن به 200 دلار در اطراف رویداد.

هر نصف شدن لایت کوین قبل از افزایش قیمت نوسانات، نشان می دهد که در صورت تکرار تاریخ، سناریوی مشابهی امکان پذیر است.

راه اندازی EDX Markets، برنامه های کاربردی بیت کوین ETF

علاوه بر نصف شدن، قیمت لایت کوین به دلیل عرضه آن در EDX Markets، یک صرافی جدید ارز دیجیتال که توسط شرکت‌هایی از جمله Citadel Securities، Fidelity Digital Assets و Charles Schwab Corp پشتیبانی می‌شود، افزایش یافت.

علاوه بر این، تشکیل پرونده ETF بیت کوین بلک راک در SEC، که سایر موسسات مالی برتر را برانگیخت تا همین کار را انجام دهند، لایت کوین و سایر دارایی های رمزنگاری را تقویت کرده است. قیمت LTC از زمان اعلام در 15 ژوئن بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

نمودار روزانه LTC/USD در مقابل ارزش بازار ارزهای دیجیتال. منبع: TradingView

قیمت LTC بعدی چیست؟

آخرین اقدام خرید در بازار لایت کوین، آن را در وضعیت «بیش از حد خرید» قرار داده است.

شایان ذکر است، شاخص قدرت نسبی روزانه لایت کوین (RSI) در 2 ژوئیه بالای 70 بود که شانس اصلاح را در روزهای آینده افزایش داد. فرض کنید این اتفاق بیفتد. سپس قیمت LTC می تواند به عنوان آزمایش این سطح پشتیبانی کلیدی به 100 دلار بازگردد.

نمودار قیمت روزانه LTC/USD. منبع: TradingView

بسته شدن قاطع زیر 100 دلار، راه را برای آزمایش میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50 روزه؛ موج قرمز) نزدیک به 90 دلار باز می کند. برعکس، جهش از 100 دلار موقعیت های LTC/USD را برای صعود بیشتر قرار می دهد.

مرتبط: چرا تایید ETF بیت کوین ممکن است ۱۸ میلیارد دلار فشار فروش ایجاد کند

بنابراین، لایت کوین با حمایت پایه‌های قوی می‌تواند به 130 دلار برسد، سطح مقاومتی از ژانویه تا آوریل 2022. این سطح همچنین نزدیک به خط روند بالای مسیر کانال صعودی مداوم LTC است، همانطور که در نمودار هفتگی زیر نشان داده شده است.

این راه‌اندازی گاوهای LTC را تا اواخر جولای تا اوایل آگوست 20 درصد افزایش می‌دهد.

نمودار قیمت هفتگی LTC/USD. منبع: TradingView

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.