صرافی ارزهای دیجیتال Bittrex درخواستی برای رد اختلاف حقوقی خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرده است.

در دادگاه اخیرش تشکیل پرونده، Bittrex استدلال می کند که SEC صلاحیت تنظیم ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار را ندارد مگر اینکه به صراحت توسط کنگره اعطا شود. این ادعا تفسیر SEC از مقررات موجود اوراق بهادار را به چالش می‌کشد و به دنبال ایجاد یک چارچوب قانونی تعریف‌شده‌تر برای تطبیق دارایی‌های دیجیتال است.

Bittrex در درخواست خود برای اخراج، رویکرد مشابهی را برای Coinbase اتخاذ کرده است و استدلال‌های خود را با استدلال‌های ارائه شده توسط صرافی بزرگ‌تر ارزهای دیجیتال همسو می‌کند. این همسویی نشان‌دهنده یک حرکت استراتژیک توسط Bittrex برای استفاده از چارچوب قانونی قوی ایجاد شده توسط Coinbase و ایجاد یک دفاع متحد در برابر شکایت SEC است.

حرکت Bittrex برای رد کردن (اسکرین شات). منبع: CourtListener

مانند Coinbase، تیم حقوقی Bittrex آنچه را که به عنوان کاستی در ادعاهای SEC در مورد معامله قراردادهای سرمایه گذاری درک می کنند، شناسایی می کند. در حالی که هر دو متهم اذعان دارند که فروش اولیه دارایی‌های رمزنگاری خاص می‌تواند به عنوان قراردادهای اوراق بهادار طبقه‌بندی شود، آنها معتقدند که طبقه‌بندی یکسان شامل دارایی‌های معامله شده در بازارهای ثانویه نمی‌شود.

آنها استدلال می کنند که هنگامی که یک دارایی راه اندازی شد و به طور فعال در بازارهای ثانویه معامله می شود، دیگر نباید به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته شود، بلکه باید به عنوان یک کالا یا کلاس دیگری از دارایی دیجیتال طبقه بندی شود.

علاوه بر این، Bittrex ادعا می‌کند که SEC به اندازه کافی اعلام نکرده است که اقداماتش ممنوع است و بر استراتژی دفاعی که معمولاً توسط متهمان رمزارز استفاده می‌شود و ادعاهای SEC را به چالش می‌کشند، تأکید می‌کند.

مربوط: پس از چراغ سبز دادگاه ورشکستگی، برداشت های بیت ترکس از سر گرفته می شود

در ماه آوریل، SEC Bittrex و یکی از بنیانگذاران آن، ویلیام شیهارا، را به راه اندازی یک بورس اوراق بهادار ملی ثبت نشده متهم کرد. طبق این شکایت، Bittrex تجارت دارایی‌های دیجیتالی را که معیارهای اوراق بهادار ذکر شده در قوانین اوراق بهادار فدرال ایالات متحده را بدون ثبت SEC به عنوان بورس برآورده می‌کنند، فعال کرد.

در همین شکایت، SEC همچنین Bittrex Global – وابسته خارجی Bittrex – را به عدم ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار ملی متهم کرد.

مجله: Web3 Gamer: اپل بازی را اصلاح می کند؟ SEC از Metaverse متنفر است، Logan Paul در Steam ترول کرد