طبق گزارشی در وال استریت ژورنال، مقامات ایالات متحده در حال بررسی محدود کردن دسترسی چین به خدمات رایانش ابری در تلاش برای محافظت از فناوری پیشرفته این کشور هستند.

بر اساس گزارشدولت بایدن افزودن کنترل‌هایی را به میزان دسترسی شرکت‌های چینی به سرویس‌های رایانش ابری مستقر در ایالات متحده، مانند خدمات وب آمازون (AWS) و مایکروسافت پیشنهاد کرد.

WSJ به نقل از منابع نزدیک به این موضوع گفت، ارائه دهندگان، از جمله موارد ذکر شده در بالا، قبل از ارائه خدماتی که از تراشه های هوش مصنوعی قدرتمند (AI) برای مشتریان چینی استفاده می کنند، به تایید دولت نیاز دارند.

این گزارش می‌گوید که این امر باعث می‌شود خلأ بزرگی در تحریم‌های موجود در صادرات تراشه که از طریق آن تحلیل‌گران امنیت ملی مشکوک هستند شرکت‌های چینی از طریق سرویس‌های ابری محدودیت‌ها را دور بزنند، ببندد.

تحلیلگران حدس می زنند که مشتریان چینی می توانند بدون نیاز به خرید تراشه های تحریم شده مانند تراشه های A100 انویدیا که در توسعه هوش مصنوعی استفاده می شود، به قابلیت های محاسباتی پیشرفته از طریق سرویس های ابری دسترسی داشته باشند.

به گفته این منابع، وزارت بازرگانی باید اقدامات جدید را در هفته های آینده رونمایی کند، WSJ گزارش داد.

Cointelegraph برای نظر دادن با Google Cloud و AWS تماس گرفته است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

مربوط: DBS Bank ابزار دیجیتالی پرداخت یوان را راه اندازی کرد

در اکتبر 2022، ایالات متحده تحریم های اولیه خود را بر دسترسی چین به تراشه های نیمه هادی در تلاش برای کند کردن پیشرفت صنعت در خارج از کشور اعمال کرد. این مقررات توسعه دهندگان چینی را از تراشه های پیشرفته تر موجود در بازار منع می کند.

در 28 ژوئن، دولت گفت که در حال بررسی تشدید اقدامات فوق برای کاهش قدرت محاسباتی در تراشه‌هایی است که هنوز می‌توانند صادر شوند.

سپس دولت چین در 3 ژوئیه اعلام کرد که قصد دارد بر صادرات محصولات گالیوم و ژرمانیوم که هر دو به شدت برای تولید نیمه هادی هایی با کالیبر مورد نیاز برای توسعه هوش مصنوعی استفاده می شوند، کنترل هایی را اعمال کند.

چین یکی از تولیدکنندگان برتر گالیم و ژرمانیوم در جهان است. دسترسی محدود به این فلزات می تواند تأثیر منفی بالقوه ای بر صنعت تولید تراشه داشته باشد.

مجله: AI Eye: رزرو سفر با هوش مصنوعی بسیار بد است، 3 کاربرد عجیب ChatGPT، افزونه های رمزنگاری