تنظیم‌کننده‌های مالی در دانمارک به دنبال ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال هستند و اعلام می‌کنند که بانک‌های محلی مجاز به نگهداری ارزهای دیجیتال برای محافظت در برابر ریسک‌های تجاری نیستند.

در 4 ژوئیه، اداره نظارت مالی دانمارک (DFSA) رسما سفارش داده شده بانک سرمایه‌گذاری محلی ساکسو بانک، دارایی‌های خود را در ارزهای دیجیتال دفع می‌کند.

با استناد به بخش 24 قانون تجارت مالی دانمارک، رگولاتور گفت که فعالیت رمزنگاری Saxo Bank “خارج از حوزه تجاری قانونی موسسات مالی است”.

به گفته DFSA، بانک ساکسو به مشتریان خود این فرصت را می دهد تا از طریق پلتفرم خود، تعدادی از محصولات ارزهای دیجیتال را مبادله کنند. این رگولاتور گفت که این شرکت همچنین چندین صندوق قابل معامله در مبادلات ارز دیجیتال و یادداشت‌های قابل معامله در مبادلات را ارائه می‌کند و افزود که «امکان سفته‌بازی در دارایی‌های کریپتو وجود دارد».

DFSA نوشت، علاوه بر این، Saxo Bank دارایی‌های خود را از دارایی‌های رمزنگاری‌شده دارد که به عنوان پوششی برای جبران ریسک بازار مرتبط با محصولات کریپتو این بانک نگهداری می‌شوند.

این مقام با استناد به پیوست 1 قانون تجارت مالی، گفت که به نظر نمی رسد تجارت دارایی های رمزنگاری شده تحت پوشش حوزه تجاری قانونی مؤسسات مالی در دانمارک باشد. DFSA اعلام کرد:

بر اساس موارد فوق، تجارت ساکسو بانک در دارایی های رمزنگاری شده برای حساب خود خارج از حوزه تجاری قانونی موسسات مالی است. بر این اساس، بانک ساکسو موظف است دارایی های رمزنگاری شده خود را از بین ببرد.

در این اطلاعیه، DFSA همچنین به مقررات بازارهای اروپا در دارایی های رمزنگاری شده، معروف به MiCA اشاره کرد. رگولاتور خاطرنشان کرد که مقررات MiCA به طور کامل از دسامبر 2024 شروع می شود. تنظیم کننده اضافه کرد: «بنابراین این منطقه در حال حاضر بدون نظارت باقی می ماند.

لاسه لیلهولت، رئیس ارتباطات جهانی ساکسو، به کوین تلگراف گفت: سفارش DFSA باعث نمی‌شود که بانک ساکسو عرضه ارزهای دیجیتال خود را متوقف کند.

این نماینده خاطرنشان کرد: ما طبیعتاً تصمیم سازمان نظارت بر مالی را در نظر می گیریم و آن را به طور کامل می خوانیم تا بررسی کنیم که در غیر این صورت چگونه به آن پاسخ خواهیم داد. به عنوان یک مشتری بانک ساکسو، شخص مالک ارز دیجیتال اصلی نیست، بلکه در عوض یک محصول مالی می‌خرد که از قیمت ارز دیجیتال پیروی می‌کند.

مربوط: BlackRock بایگانی بیت کوین ETF از Coinbase به عنوان شریک “به اشتراک گذاری نظارت” نام می برد

سخنگوی ساکسو همچنین خاطرنشان کرد که بانک ساکسو دارای “پرتفوی بسیار محدودی از ارزهای رمزنگاری شده” است که صرفاً برای محافظت از بخش حاشیه ای از ریسک مرتبط با تسهیل دارایی های رمزنگاری شده است. این نماینده افزود:

بخش اعظم این مواجهه از طریق محصولات مبادله شده و تسویه شده کاهش می یابد. بنابراین، تصمیم FSA تأثیر بسیار محدودی بر تجارت ما خواهد داشت و مشتریان ما هیچ تغییر قابل توجهی را تجربه نخواهند کرد.»

به نظر می رسد که مقامات مالی در دانمارک تا حدودی در مورد مقررات محلی ارزهای دیجیتال نامطمئن بوده اند. با توجه از نظر برخی منابع قانونی، ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) تحت هیچ دسته ای از خدمات مالی در دانمارک قرار نمی گیرند و به این ترتیب، تحت پوشش حوزه قضایی DFSA نیستند.

علیرغم عدم قطعیت، DFSA به استارتاپ دانمارکی مرتبط با ارزهای دیجیتال در آوریل 2023 مجوز داد تا در 30 بازار منطقه اقتصادی اروپا فعالیت کند. در ماه مارس، دادگاه عالی دانمارک دو قضاوت در مورد اینکه آیا فروش بیت کوین تحت شرایط خاص واجد شرایط است یا خیر صادر کرد. رویداد مشمول مالیات

مجله: AI Eye: رزرو سفر با هوش مصنوعی بسیار بد است، 3 کاربرد عجیب ChatGPT، افزونه های رمزنگاری