از آنجایی که صنعت موسیقی با افزایش هوش مصنوعی (AI) در تولیدات روبه‌رو می‌شود، گرمی اخیراً تصریح کرد که موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی در سال 2024 واجد شرایط دریافت جوایز خواهد بود.

در 4 جولای، مدیر عامل و رئیس آکادمی ضبط، هاروی میسون، روشن شد به AP در مصاحبه ای که:

هوش مصنوعی یا موسیقی حاوی عناصر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی کاملاً واجد شرایط ورود و بررسی برای نامزدی گرمی است. دوره زمانی.”

او تاکید کرد که آکادمی جایزه گرمی یا نامزدی برای بخش هوش مصنوعی آهنگ نخواهد داد. به گزارش آسوشیتدپرس، برای مثال، اگر یک مدل صدای هوش مصنوعی در آهنگ، وکال اصلی را اجرا کند، می‌تواند در دسته آهنگ‌نویسی واجد شرایط باشد اما در رده اجرا و بالعکس.

به گزارش آسوشیتدپرس، میسون توضیح داد که این به این دلیل است که “آنچه در حال اجراست، خلقت انسان نیست”. او گفت که تا زمانی که یک انسان بیشتر و به شکل معنادار کمک کند، “همیشه” مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، آکادمی می گوید که به خود هوش مصنوعی هیچ جایزه ای اعطا نمی کند.

ما نمی خواهیم تکنولوژی جایگزین خلاقیت انسان شود. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که فناوری خلاقیت انسان را بهبود می‌بخشد، زینت می‌دهد یا به آن افزوده می‌شود.»

توضیحات مدیر عامل آکادمی بعد از این سازمان مطرح شد به روز شد قوانین و معیارهای واجد شرایط بودن آن در 28 ژوئن اعلام کرد: “اثری که فاقد نویسندگی انسانی باشد، در هیچ دسته ای واجد شرایط نیست.”

مربوط: گوگل خط مشی حریم خصوصی خود را به روز می کند تا امکان خراش دادن داده ها برای آموزش هوش مصنوعی را فراهم کند

از زمان ظهور و استفاده گسترده از ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT در نوامبر 2022، شیوع هوش مصنوعی افزایش یافته است.

برخی از هنرمندان، مانند Grimes، آشکارا از این فناوری استقبال کردند و حتی گفتند که او مایل است 50٪ حق امتیاز را با هر سازندگانی که از آهنگ صوتی او در یک آهنگ موفق استفاده می کنند، تقسیم کند.

از سوی دیگر، خواننده رپ Ice Cube که به خاطر کارش در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 با NWA مشهور بود. تماس گرفت اهریمنی هوش مصنوعی، می‌گوید از هر کسی که صدای او را در آهنگ‌های هوش مصنوعی تقلید کند، به همراه پلتفرم‌هایی که این آهنگ را میزبانی می‌کنند، شکایت خواهد کرد.

به گفته میسون، گرمی ها به شدت در حال بررسی نحوه برخورد با گنجاندن یا حذف هوش مصنوعی و حتی برگزار شد نشستی با رهبران صنعت در مورد آینده هوش مصنوعی در موسیقی.

او گفت که در حال “تصور” است که این فناوری امسال در بسیاری از رکوردها و آهنگ ها دخیل باشد. تا آن زمان، دو روز پس از اعلام قوانین جدید گرمی، پل مک‌کارتنی فاش کرد که «آخرین رکورد بیتلز» با استخراج‌های هوش مصنوعی از صدای جان لنون تولید شده است.

کوین تلگراف برای نظر بیشتر با آکادمی ضبط تماس گرفت اما پاسخ فوری دریافت نکرد.

مجله: BitCulture: هنرهای زیبا در Solana، موسیقی هوش مصنوعی، پادکست + نقد کتاب