بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتور مالی آفریقای جنوبی اعلام کرده است که تمامی صرافی های ارز دیجیتال در این کشور تا پایان سال ملزم به دریافت مجوز هستند.

بلومبرگ گزارش داد، کمیسر اداره رفتار بخش مالی (FSCA)، Unathi Kamlana، اظهار داشت که این آژانس از زمان افتتاح اخیر خود تقریباً 20 درخواست مجوز دریافت کرده است و انتظار می رود تا قبل از ضرب الاجل 30 نوامبر تعداد بیشتری درخواست شود.

طبق این گزارش، کاملانا همچنین خاطرنشان کرد که اگر صرافی‌های ارز دیجیتال پس از پایان مهلت مقرر بدون مجوز به فعالیت خود ادامه دهند، تنظیم‌کننده قصد دارد «اقدامات اجرایی» را انجام دهد که ممکن است شامل جریمه یا تعطیلی شرکت‌های ناسازگار باشد.

در این گزارش به نقل از کاملانا آمده است که معرفی یک چارچوب نظارتی برای محصولات کریپتو به دلیل خطر بالقوه آسیب جدی به مشتریان مالی، رویکرد معقولی است. وی همچنین با بیان نیاز به زمان برای تعیین اثربخشی اقدامات، از همکاری مستمر با صنعت برای اصلاح و اعمال تغییرات لازم اطمینان داد.

این ابتکار به این معنی است که آفریقای جنوبی اولین کشور در قاره است که به صرافی‌های دارایی دیجیتال برای دریافت مجوز نیاز دارد زیرا تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران کریپتو در سراسر جهان به تشدید مقررات کریپتو ادامه می‌دهند.

این حرکت بر چندین مکان تجاری اصلی منشاء آفریقای جنوبی تأثیر می گذارد، از جمله لونو متعلق به گروه ارز دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال VALR با حمایت Pantera Capital. پلتفرم‌های جهانی مانند Binance که در کشور فعالیت می‌کنند نیز باید مجوزهای لازم را داشته باشند.

به گفته سخنگوی FSCA، افرادی که خدمات مالی در دارایی‌های کریپتو ارائه می‌کنند، به استثنای استثنائات خاصی مانند ماینرهای کریپتو و ارائه‌دهندگان خدمات NFT، باید مجوز دریافت کنند. عدم رعایت این الزام به منزله نقض قانون است و اقدامات نظارتی ممکن است توسط مقامات مربوطه آغاز شود.

مربوط: صرافی رمزارز Roqqu مجوز آفریقای جنوبی را برای گسترش عملیات دریافت می کند

FSCA در مقررات ارزهای دیجیتال و فین‌تک مشارکت داشته و با «گروه کاری بین‌دولتی فین‌تک» متشکل از تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران بخش مالی، از جمله خزانه‌داری ملی و بانک ذخیره آفریقای جنوبی، همکاری می‌کند.

روند تشدید مقررات تنها به آفریقای جنوبی محدود نمی شود. در 3 ژوئیه، مقامات پولی سنگاپور اعلام کردند که ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری در این کشور موظف هستند دارایی های مشتریان را تا پایان سال برای ذخیره سازی ایمن در یک اعتماد قانونی قرار دهند. این اقدام بر تغییر جهانی به سمت مقررات سختگیرانه تر در بخش ارزهای دیجیتال تاکید دارد.

مجله: بیت کوین در سنگال: چرا این کشور آفریقایی از BTC استفاده می کند؟