قیمت خانه‌ها در سرتاسر دنیا بسیار بالاست و خریداران مسکن این درد را احساس می‌کنند. در حالی که تهیه خانه برای بسیاری از مردم هرگز دشوارتر نبوده است، به لطف تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) توانایی جمع آوری سرمایه برای ساخت خانه های جدید آسان تر نبوده است. مجموعه تازه راه‌اندازی خانه‌سازی در تلاش است تا از پتانسیل هماهنگی و جذب سرمایه بلاک چین در تلاش برای تامین بودجه ساخت و در نتیجه افزایش عرضه خانه‌های مقرون به صرفه استفاده کند.

در قسمت 14 از برنامه کار پادکست، میزبان جاناتان دی یانگ و ری سالموند با بنیانگذاران Home Construction Collective ایزاک لیدسکی و اریش واسرمن در مورد بحران مسکن و چگونگی ارائه راه حل فناوری بلاک چین صحبت می کنند.

رفع بحران مسکن

به گفته لیدسکی و واسرمن، بحران مسکن واقعاً یک بحران قیمت ها نیست – در عوض، بحران عرضه است. لیدسکی گفت: «ما ده‌ها سال است که به طور سیستماتیک خانه‌ها را کم تولید کرده‌ایم. بسته به برآوردی که شما به آن نگاه می کنید، امروز بین 4.5 تا 7 میلیون خانه کم داریم. تشدید این مشکل این است که خانه های بیشتری به طور خاص برای اجاره به جای فروش به صاحبان خانه های بالقوه ساخته می شوند.

فقدان خانه های مقرون به صرفه عمیقاً بر ارزش خالص نسل های جوان تأثیر گذاشته است. واسرمن گفت: “مالکیت خانه معمولاً بزرگترین سرمایه گذاری است که مردم در طول زندگی خود انجام می دهند.” “این دروازه دسترسی مالی است. صاحبان خانه 40 برابر ثروت خالص اجاره‌کنندگان دارند.»

مربوط: مدیر اجرایی کاسپر می‌گوید وام‌های مسکن نمادین می‌توانند از یک بحران حباب مسکن دیگر جلوگیری کنند

لیدسکی افزود: «در دهه 40 زندگی خود، 21 درصد از کل ثروت را بچه‌های جوان تشکیل می‌دادند. در دهه 40 خود، Gen Xers، به 2 درصد کاهش یافته بود. و برای ما هزاره ها، ما در 4.8٪ هستیم، که مارک زاکربرگ به تنهایی 2٪ از این 4.8٪ را تشکیل می دهد. و این اعداد وحشتناک هستند.»

استفاده از DeFi برای ایجاد انگیزه در شروع ساخت خانه

Home Construction Collective بر تأمین مالی ساخت «خانه‌های آغازین» یا خانه‌هایی متمرکز شده است که خریدارانی که برای اولین‌بار می‌توانند از عهده خرید آن برآیند، که Lidsky گزارش کرده است که عرضه آن‌ها بسیار کم است. او اظهار داشت: “هرچه تعداد بیشتری از آنها را به بازار عرضه کنیم، مقرون به صرفه تر خواهند شد.”

برای کمک به دستیابی به این هدف، این پروژه فرآیند سرمایه گذاری را جزئی می کند و به افراد از سراسر جهان اجازه می دهد تا در ساخت خانه جدید سرمایه گذاری کنند و پس از فروش آن سود ببرند. Wasserman ماموریت پروژه را در این زمینه شکست:

مشکلی که ما سعی در حل آن داریم و کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که دسترسی سرمایه‌گذاران به این دارایی‌ها را که واقعاً حوزه انحصاری بانک‌های منطقه‌ای و وام دهندگان خصوصی بوده‌اند، گسترش دهیم. و ما اعلام می کنیم که آنها در دهه های گذشته کار فوق العاده خوبی در تامین تقاضا انجام نداده اند.”

Lidsky و Wasserman همچنین پروتکلی به نام Rigor را با هم تأسیس کردند که از بلاک چین برای ساده کردن زنجیره تامین ساخت و ساز و فرآیند پرداخت استفاده می کند. لیدسکی گفت که با استفاده از ریگور، هزینه ساخت خانه های تامین مالی شده توسط Home Construction Collective کاهش می یابد:

در پس‌زمینه، ما نیز با سرعت نوآوری در Web3، هوشمندانه به سمت توسعه ابزارهای خود حرکت می‌کنیم تا در نهایت هزینه تولید این خانه‌ها را کاهش دهیم، هزینه را در زمان‌های چرخه و دلار کاهش دهیم. و بنابراین این یک ضربه قوی یک یا دو است.

برای شنیدن بیشتر از گفتگوی لیدسکی و واسرمن با برنامه کار، قسمت کامل را در صفحه پادکست Cointelegraph گوش دهید، پادکست های اپل یا Spotify. و فراموش نکنید که مجموعه کامل برنامه های دیگر Cointelegraph را بررسی کنید!

مجله: بنیانگذار Polygon Miden، ZK-rollup ها آخرین بازی برای مقیاس بندی بلاک چین هستند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.