بر اساس بیانیه ای که در تاریخ 5 ژوئیه از سوی موسس این صرافی، مارک لمب، به کوین تلگراف داده شد، صرافی آتی Crypto OPNX یک ارز اعتباری برای معاملات حاشیه راه اندازی کرده است. این ارز که “oUSD” نامیده می شود، در تکرار “فاز 1” خود موجود است، به این معنی که کاربران نمی توانند آن را بدون واریز دارایی های رمزنگاری شده به صرافی دریافت کنند.

لمب اظهار داشت: در نسخه آتی “فاز 2″، پلتفرم قصد دارد OUSD را برای کاربرانی که رمزارزها را در قراردادهای زنجیره ای سپرده گذاری می کنند در دسترس قرار دهد تا امکان “دور ورشکستگی” احتمالی فراهم شود.

در لایت کاغذ ارز، OUSD به عنوان راه حلی برای سه مشکل معرفی شده است. اول، وام دهندگان نمی خواهند به پلتفرم ها برای نگهداری وام های نقدی با پشتوانه وثیقه ارزهای دیجیتال اعتماد کنند. دوم، صرافی‌ها و پلت‌فرم‌های وام‌دهی نمی‌خواهند به معامله‌گران حاشیه‌ای وام نقدی بدهند، زیرا این رویه منجر به ورشکستگی‌های متعدد در طول بازار نزولی ۲۰۲۲ شد. سوم، معامله‌گران مشتقات کریپتو خواهان «حاشیه پورتفولیو» یا توانایی استقراض و معامله بر اساس دارایی‌های کریپتو هستند تا دارایی‌های استیبل کوین.

برای حل این مشکل، oUSD به عنوان یک “ارز اعتباری” وجود دارد. می توان آن را با نسبت 1 به 1 با تتر (USDT) خریداری کرد یا زمانی که کاربران به بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) یا سایر ارزهای دیجیتال به عنوان وثیقه متکی هستند، برای اندازه گیری سود و زیان استفاده کرد. کاربرانی که موجودی OUSD منفی دارند باید نرخ بهره ای را که دارندگان توکن بومی پلتفرم، OX تعیین می کنند، بپردازند. کاربرانی که تراز مثبت دارند با بازخرید آن برای USDT پول نقد می کنند.

رابط کاربری OPNX. منبع: OPNX

در گفتگو با کوین تلگراف، لمب ادعا کرد که کاربران در نهایت می توانند با قرار دادن ارزهای دیجیتال در قراردادهای هوشمند خارج از پلتفرم، OUSD را به دست آورند. این به آنها امکان می دهد تا از دور ورشکستگی برخوردار شوند و از آنها در برابر هرگونه ورشکستگی احتمالی در بورس محافظت می کند.

مشکل اکثر صرافی ها این است […] شما کارگزار، صرافی، ATS، عامل گزارش‌دهی هستید، شما در تعامل مالی هستید.»

اگر بجای آن بتوانیم این جنبه حضانت را حذف کنیم و آن حضانت را در زنجیره قرار دهیم، در نهایت با سیستمی مواجه می شویم که در آن کاربران توانایی پرداخت بدهی قابل اثباتی دارند و آنها می دانند که وثیقه آنها تحت تأثیر قرار نمی گیرد. […] و بنابراین شما به کاربران آن دورافتادگی ورشکستگی، محافظت از دارایی‌هایشان را می‌دهید، آنها می‌توانند در صرافی امن‌تری معامله کنند.”

مربوط: کایل دیویس درآمدهای آینده OPNX را به طلبکاران 3AC برای “کارما” اهدا می کند

OPNX از زمان آغاز به کار بحث برانگیز بوده است، زیرا دو نفر از بنیانگذاران آن، کایل دیویس و سو ژو، همچنین از بنیانگذاران صندوق سرمایه گذاری شکست خورده Three Arrows Capital بودند. این صرافی به قدری مورد انتقاد قرار گرفته است که مدیر عامل آن، لزلی لمب، سرمایه گذاران را به دلیل گمراه کردن مردم با فاصله گرفتن از آن مورد سرزنش قرار داده است.

در پاسخ به سوالی در مورد این انتقاد، لمب استدلال کرد که اشتباهات Davies و Zhu به آنها کمک کرده است تا OPNX تبادل بهتری داشته باشند.

من فکر می‌کنم کایل و سو به‌خوبی ویژگی آخرین بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را به خوبی به تصویر کشیدند، و اکثریت دارایی خالص خود را از دست دادند، اما در حال ساختن هستند، و این کاری است که من نیز انجام می‌دهم، و این کاری است که همه باید انجام دهند. ، […] فقط ساخته شده است.»