یک فراخوان مجدد از گروه ویژه اقدام مالی از کشورها خواسته است که «قانون سفر» را برای مبارزه با فعالیت‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم که توسط ارزهای دیجیتال فعال می‌شوند، اجرا کنند.

در 23 ژوئن، نهاد سازمان ملل – که نقش آن ترویج راهبردهای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است – توضیح داد که “بسیاری” از کشورهای عضو در اجرای این قانون شکست خورده اند.

این تماس پس از یک سری نشست های FATF در مقر آن در پاریس صورت گرفت.

FATF ادعا کرد که “بیش از نیمی” از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی گفتند که هیچ اقدامی برای اجرای این قانون انجام نداده اند:

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی هیچ گامی در جهت اجرای قانون سفر که یک الزام کلیدی FATF برای جلوگیری از انتقال وجوه به افراد یا نهادهای تحریم شده است، برنداشته اند.

FATF از کشورها خواست تا اقدامات مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم را در مورد فعالیت های مرتبط با رمزارز «بدون تأخیر» اجرا کنند تا از سوء استفاده «جنایتکاران» از «خلافه های مهم» که توسط مقررات محافظت نمی شود، جلوگیری کنند.

مارس 2022 نظر سنجی توسط FAFT دریافت که تنها 29 مورد از 98 حوزه قضایی در آن زمان، الزامات مورد نیاز را به عنوان بخشی از قوانین سفر رعایت می کردند و زیرمجموعه کوچکی از این حوزه های قضایی اجرا را آغاز کرده بودند.

قانون سفر FAFT برای هدف قرار دادن ناشناس بودن تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال اجرا شد. در ژوئن 2019 و آخرین بار معرفی شد به روز شد در ژوئن 2022. اعضای FATF در جلسات با به روز رسانی بیشتر قوانین موافقت کردند.

FAFT اعلام کرد که گزارشی را در 27 ژوئن منتشر خواهد کرد که در آن از کشورهای عضو می‌خواهد تا توصیه‌های خود را به منظور بستن خلأهایی که به گفته وی مجرمان به دنبال سوء استفاده از آن هستند، ببندند.

مربوط: رجی فاولر، مالک سابق تیم NFL، به دلیل “بانکداری سایه” کریپتو به 6 سال زندان محکوم شد.

FAFT گفت، این گزارش به فعالیت‌های غیرقانونی دارایی‌های مجازی کره شمالی اشاره می‌کند، جایی که گفته می‌شود وجوه دزدیده شده سپس به برنامه سلاح‌های کشتار جمعی آن منتقل می‌شود.

فعالیت‌های غیرقانونی ناشی از سایر «ریسک‌های نوظهور» مانند استیبل کوین‌ها، امور مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض و تراکنش‌های همتا به همتا نیز در این گزارش مورد بحث قرار خواهند گرفت.

مجله: کوین‌های ناپایدار: کاهش نرخ ارز، ریسک‌های بانکی و سایر ریسک‌ها وجود دارد