اوراق قرضه دولتی ایالات متحده یا وزارت خزانه داری، نفوذ فوق العاده ای در تمام بازارهای قابل معامله، از جمله بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) دارند. از این نظر، محاسبه ریسک در امور مالی نسبی است، بنابراین هر وام، وام مسکن و حتی مشتقات ارز دیجیتال به هزینه سرمایه منتسب به دلار آمریکا بستگی دارد.

با فرض بدترین سناریوی دولت ایالات متحده که در نهایت بدهی خود را نکول می کند، برای خانواده ها، مشاغل و کشورهایی که این اوراق را دارند چه اتفاقی می افتد؟ فقدان پرداخت بدهی های بهره احتمالاً باعث کمبود جهانی دلار آمریکا می شود و باعث ایجاد یک اثر آبشاری می شود.

اما، حتی اگر این سناریو محقق شود، تاریخ به ما نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال ممکن است در دوره‌های عدم قطعیت به عنوان پوششی عمل کنند. به عنوان مثال، بیت کوین در طول جنگ تجاری ایالات متحده و چین در ماه مه 2021 عملکرد بسیار بهتری از دارایی های سنتی حفظ ثروت داشت. بیت کوین بین 5 تا 31 می همان سال 47 درصد افزایش یافت، در حالی که Nasdaq Composite 8.7 درصد کاهش یافت.

از آنجایی که عموم مردم بیش از 29 تریلیون دلار در خزانه داری ایالات متحده دارند، آنها کم خطرترین محصول مالی موجود محسوب می شوند. با این حال، قیمت هر یک از آن اوراق دولتی، یا بازده معامله شده، بسته به سررسید قرارداد متفاوت خواهد بود. با فرض اینکه ریسک طرف مقابل برای این طبقه دارایی وجود ندارد، تنها مهم ترین عامل قیمت گذاری، انتظار تورمی است.

بیایید بررسی کنیم که آیا قیمت بیت کوین و اتر تحت تأثیر رشد تقاضا برای خزانه داری ایالات متحده قرار می گیرد یا خیر.

تقاضای بالاتر برای اوراق قرضه دولتی منجر به کاهش بازدهی می شود

اگر کسی معتقد باشد که تورم به این زودی مهار نخواهد شد، این سرمایه گذار احتمالاً در هنگام معامله با خزانه داری به دنبال بازدهی بالاتر است. از سوی دیگر، اگر دولت ایالات متحده به طور فعال ارزش پول خود را کاهش دهد یا انتظار تورم اضافی وجود داشته باشد، سرمایه گذاران تمایل دارند به خزانه داری ایالات متحده پناه ببرند که باعث بازدهی پایین تر می شود.

بازده اوراق قرضه 5 ساله دولت آمریکا. منبع: TradingView

توجه کنید که چگونه بازدهی خزانه داری پنج ساله در 22 ژوئن به 4.05 درصد رسید که بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته بود. این حرکت در حالی اتفاق افتاد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه می به 4.0 درصد بر اساس سال به سال رسید که کمترین رشد تورم از مارس 2021 است.

بازدهی 4.05 درصدی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار ندارند تورم به این زودی‌ها به زیر هدف 2 درصدی بانک مرکزی کاهش یابد، اما همچنین نشان می‌دهد که اوج 9.1 درصدی داده‌های CPI در ژوئن 2022 پشت سر گذاشته شده است. با این حال، قیمت‌گذاری خزانه‌داری اینگونه نیست، زیرا سرمایه‌گذاران مایلند در ازای امنیت داشتن دارایی با کمترین خطر، از پاداش‌ها صرف نظر کنند.

بازدهی خزانه داری آمریکا ابزاری عالی برای مقایسه سایر کشورها و بدهی شرکت ها است، اما نه به صورت مطلق. این اوراق قرضه دولتی منعکس کننده انتظارات تورمی خواهند بود، اما اگر احتمال رکود جهانی بیشتر شود، ممکن است به شدت محدود شوند.

بازده اوراق قرضه دولتی 5 ساله آمریکا در مقابل بیت کوین/دلار آمریکا (نارنجی). منبع: TradingView

همبستگی معکوس معمولی بین بیت کوین و بازدهی خزانه داری ایالات متحده در 10 روز گذشته باطل شده است، به احتمال زیاد به این دلیل که سرمایه گذاران به شدت در حال خرید اوراق قرضه دولتی برای امنیت خود هستند، صرف نظر از اینکه بازدهی کمتر از انتظارات تورمی است.

شاخص S&P 500 که بازار سهام ایالات متحده را اندازه‌گیری می‌کند، در 16 ژوئن به 4430 رسید که تنها 7.6 درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد تاریخی خود بود که این نیز بازدهی بالاتر را توضیح می‌دهد. در حالی که سرمایه‌گذاران معمولاً پیش از زمان‌های آشفته به دنبال دارایی‌های کمیاب و محافظت‌شده با تورم هستند، اشتهای آنها برای ارزش‌گذاری بیش از حد سهام محدود است.

مربوط: داده های قیمت بیت کوین نشان می دهد که گاوها موفق خواهند شد این بار 30 هزار دلار را به عنوان پشتیبانی نگه دارند

ریسک های رکود می توانست داده های بازدهی را مخدوش کند

تنها چیزی که در حال حاضر مسلم است این است که انتظارات سرمایه گذاران برای رکود آشکارتر می شود. جدای از بازدهی خزانه داری، شاخص های اصلی هیئت کنفرانس ایالات متحده برای 14 ماه متوالی کاهش یافت، همانطور که چارلی بیللو توصیف کرد:

در نتیجه، کسانی که شرط بندی می کنند که جدا شدن اخیر بیت کوین از همبستگی معکوس بازدهی خزانه داری ایالات متحده به سرعت باز خواهد گشت، ممکن است ناامید شوند. داده ها تأیید می کند که بازده اوراق قرضه دولتی به دلیل افزایش انتظارات از رکود و بحران اقتصادی در پیش رو بالاتر از حد معمول است.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.