بریتانیایی هکر جوزف اوکانر که با نام آنلاین PlugwalkJoe نیز شناخته می شود، به دلیل نقش داشتن در سرقت 794000 دلار ارز دیجیتال از طریق حمله تعویض سیم کارت به یک مدیر صرافی رمزنگاری در آوریل 2019، به پنج سال زندان در ایالات متحده محکوم شده است.

اوکانر ابتدا در ژوئیه 2021 در اسپانیا دستگیر شد و در 26 آوریل 2023 به ایالات متحده مسترد شد. در ماه مه، او به اتهامات متعددی در ارتباط با توطئه برای ارتکاب نفوذ رایانه ای، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق سیم و توطئه به جرم اعتراف کرد. مرتکب پولشویی شوید – چند مورد را نام ببرید.

حکم زندان بود برجسته شده است در بیانیه 23 ژوئن دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک.

علاوه بر حبس، اوکانر به سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شد. در ادامه این بیانیه آمده است که اوکانر به پرداخت 794012.64 دلار محکوم شد.

رمز ارز هک شده exec نامگذاری نشده است. با این حال، پس از تعویض سیم کارت، اوکانر به حساب‌ها و سیستم‌های محاسباتی متعلق به صرافی که مدیر اجرایی در آن کار می‌کرد، دسترسی غیرمجاز به دست آورد.

اوکانر و همدستانش پس از سرقت و کلاهبرداری از ارز رمزنگاری شده دزدیده شده، آن را از طریق ده‌ها نقل و انتقال و تراکنش شسته و برخی از آن را با استفاده از خدمات مبادله ارز دیجیتال با بیت کوین مبادله کردند.

بیانیه می افزاید: «در نهایت، بخشی از ارز رمزنگاری شده به سرقت رفته به یک حساب صرافی ارز دیجیتال که توسط اوکانر کنترل می شود، واریز شد.

حکم اوکانر همچنین شامل جرایم مربوط به هک عمده توییتر در ژوئیه 2020 می شود که در نهایت به او و خدمه اش حدود 120000 دلار سود کریپتوهای غیر قانونی به دست آورد.

هکرها مجموعه ای از «تکنیک های مهندسی اجتماعی» و حملات تعویض سیم کارت را برای ربودن حدود 130 حساب کاربری برجسته توییتر به همراه دو حساب بزرگ در TikTok و Snapchat به کار گرفتند.

«در برخی موارد، توطئه‌گران خود را تحت کنترل درآوردند و از این کنترل برای راه‌اندازی طرحی برای کلاهبرداری از دیگر کاربران توییتر استفاده کردند. در موارد دیگر، توطئه‌گران دسترسی به حساب‌های توییتر را به دیگران فروختند.»

به عنوان بخشی از این طرح، اوکانر سعی کرد قربانی اسنپ چت را با تهدید به انتشار عمومی پیام های خصوصی در صورت عدم ارسال پست هایی که شخصیت آنلاین اوکانر را تبلیغ می کند، باج گیری کند.

علاوه بر این، اوکانر همچنین یک قربانی را “تعقیب و تهدید” کرد و با گزارش نادرست موارد اضطراری به مقامات “یک سری از حملات swatting” را به آنها ترتیب داد.

تعویض سیم‌کارت هنوز یک مشکل بزرگ است

حمله تعویض سیم کارت شامل یک بازیگر بد است که کنترل شماره تلفن قربانی را با پیوند دادن آن به سیم کارت دیگری که توسط آنها کنترل می شود، در دست می گیرد.

در نتیجه، بازیگران بد می‌توانند تماس‌ها و پیام‌های قربانی را به دستگاهی که توسط آن‌ها کنترل می‌شود هدایت کنند و به هر حسابی که قربانی برای آن از احراز هویت دو مرحله‌ای مبتنی بر پیامک استفاده می‌کند، دسترسی پیدا کنند.

این طرح عموماً برای فریب دادن دنبال‌کنندگان حساب‌های برجسته استفاده می‌شود تا روی پیوندهای فیشینگ کلیک کنند که در نهایت دارایی‌های رمزنگاری شده آن‌ها را از بین می‌برد.

مربوط: هکرهای دارک نت اکانت های کریپتو را با قیمتی کمتر از 30 دلار در هر پاپ می فروشند

علی‌رغم بداخلاقی‌های O’Connor که تقریباً سه سال پیش رخ داد، حملات تعویض سیم‌کارت همچنان یک مشکل مهم در بخش رمزنگاری است.

در اوایل این ماه، کارآگاه بلاک چین، ZachXBT، گروهی از کلاهبرداران را شناسایی کرد که سیم‌کارت‌ها حداقل هشت حساب متعلق به چهره‌های شناخته شده در حوزه رمزنگاری، از جمله کول ویلمین، بنیان‌گذار Pudgy Penguins، استیو آئوکی، دی‌جی و کلکسیونر NFT و پیت ریزو، سردبیر مجله بیت‌کوین را با یکدیگر تعویض کردند.

به گفته ZachXBT، این گروه با تبلیغ لینک های فیشینگ از حساب های هک شده، تقریباً یک میلیون دلار سرقت کرده است.

مجله: “مسئولیت اخلاقی” – آیا بلاک چین واقعاً می تواند اعتماد به هوش مصنوعی را بهبود بخشد؟