پس از اینکه یک قاضی ایالات متحده دستور داد تا همه فروش‌های توکن غیرقابل تعویض متا بیرکین (NFT) را صادر کند، خانه مد لوکس فرانسوی هرمس یک پیروزی دیگر را در پرونده تخلف خود علیه هنرمند میسون روچیلد کسب کرد.

هرمس در ابتدا درخواستی را به دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک در ماه مارس ارسال کرد تا تمام فروش NFT های MetaBirkin را مسدود کند.

در 23 ژوئن، قاضی آمریکایی مستقر در منهتن، جد راکف، رسماً اعطا شده این درخواست، و او دیدگاهی مشکوک در مورد دفاع روچیلد در برابر شکایت هرمس ارائه کرد و ادامه بازاریابی روچیلد برای پروژه را زیر سوال برد.

“[The] کل طرح متهم در اینجا این بود که مشتریان را فریب دهد تا با استفاده از تغییرات در علائم تجاری هرمس، باور کنند که هرمس NFTهای سودآور MetaBirkins خود را تأیید می کند.

“هیچ چیز در متمم اول او را از مسئولیت چنین طرحی مصون نمی کند.”

مجموعه MetaBirkin متشکل از 100 اثر هنری NFT است که کیف های دستی خزدار سبک Birkin را به تصویر می کشد و طبق گزارش ها، Rothschild بیش از 1 میلیون دلار از این پروژه فروش داشته است.

اختلاف حقوقی در ژانویه پس از آن شروع شد که هرمس مجموعه NFT روچیلد را به استفاده نادرست از علامت تجاری Birkin خود متهم کرد و باعث شد مشتریان فکر کنند که این برند از این پروژه حمایت می کند.

در ماه فوریه، دادگاه حکم داد که روچیلد علامت تجاری هرمس را پس از رای نه نفره هیئت منصفه نقض کرده است و هنرمند مجبور به پرداخت 133000 دلار غرامت شد.

روچیلد استدلال کرده بود که پروژه او یک بیان هنری است که توسط اصلاحیه اول محافظت می شود، به روشی مشابه که اندی وارهول را قادر می سازد تا به طور قانونی هنری با قوطی های سوپ کمپبل بسازد و بفروشد.

علاوه بر این، هنرمند اظهار داشت که به صراحت مصرف کنندگان را گمراه نکرده است، زیرا او سلب مسئولیت هایی را ارائه کرده است که توضیح می دهد هرمس هیچ وابستگی ندارد.

مربوط: سرویس اطلاعاتی آلمان NFT هایی با مضمون سگ را برای جذب استعدادهای سایبری راه اندازی کرد

با این حال، قاضی و هیئت منصفه نیز این موضوع را رد کردند، زیرا استفاده از کلمه “Birkins” زیر سوال رفت.

سند دادگاه می‌گوید: «هیئت منصفه دریافت که تصمیم او برای استفاده از علائم تجاری هرمس در نام و طراحی NFTهای متابیرکینز – نه فقط تکنیک‌های بازاریابی و فروش او – صراحتاً گمراه‌کننده بود و دفاع سلب مسئولیت او را رد کرد.

مجله: خالق NFT: “لعنتی، من آن را دیده ام!” – NFT های Coldie’s Snoop Dogg، Vitalik و McAfee